BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Bol u leđima na poslu

 

Većina ljudi u nekom momentu svog života ima problema sa bolovima u leđima. Najčešći uzroci su napregnuti mišići ili ligamenti, loše držanje, i stres.

Iako može biti bolan, problem sa bolom u leđima nije opasan ni ozbiljan. Bol obično traje od nekoliko dana do nekoliko sedmica, i u većini slučajeva prestaje nakon najviše šest sedmica.

Za većinu osoba koje imaju bol u leđima, najbolji lijek je da ostanu aktivni, i ukoliko je potrebno, uzimaju lijekove protiv bolova koji se mogu dobiti bez recepta. Iako ćete se osjećati umorni, i imati potrebu da ležite, ukoliko smanjite svoje aktivnosti možete samo pogoršati stanje.

Što duže ne krećete, to vam mišići u leđima postaju slabiji, što dovodi do toga da vas u budućnosti viće bole.

Održavanje i nastavak vaših svakodnevnih aktivnosti, te odlazak na posao što prije je to moguće, je najbolji način da se borite sa bolom u leđima, i doprinesete oporavku.

Oblici vježbanja kao što su joga, tai či i pilates, mogu znatno doprinijeti vašoj ravnoteži, fleksibilnosti i jačanju leđnih mišića. Ove vježbe možete raditi i u svom domu.

Kada je u pitanju vaše ponašanje na poslu, jako je bitno da uvijek sjedite tako da se osjećate udobno. Dobro držanje za stolom pomaže u sprječavanju deformacija koje mogu dovesti do bolova u leđima. Treba da sjedite uspravno i tako da vam je donji dio leđa uvijek podržan.

Redovno pravite pauze

Uzimanje redovnih kratkih pauza na poslu, pomaže u sprječavanju bolova u leđima. Ove pauze omogućavaju odmor određenim mišićima, a naprežu druge i sprječavaju pojavu ukočenosti i napetosti.

Pauze treba da podrazumijevaju promjenu aktivnosti koju ste do tad radili. Ukoliko ste sjedili ustanite i kratko prošetajte, ili radite nešto što uključuje stajanje.

Trudite se da ne sjedite sgrčeni ili pogrbljeni dok ste na poslu, ili dok gledate TV ili vozite auto.

Ostanite u formi

Velik teret može napregnuti kičmu, naročito ako taj teret nositi na ili u blizini stomaka. Ukoliko imate višak kilograma, gubitak tih kilograma smanjiće rizik od bolova u leđima.

Vježbanje kako bi izgubili kilograme takođe pomaže da poboljšate držanje i rastegnete mišiće.

Ukoliko niste bili na poslu više od mjesec dana zbog bolova u leđima, vaš doktor će vam preporučiti način liječenja.

Moguće je i da vas uputi fizioterapeutu ili na neki drugi program kako bi se na pravi način odredilo liječenje za vaše bolove.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton