BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Briga o osobama sa anksioznim poremećajem

Briga o nekome ko ima anksiozni poremećaj često je velika obaveza i može uticati na sve aspekte vašeg svakodnevnog života. Kako bi sebi olakšali svakodnevne obaveze, pročitajte što više informacija o anksioznom poremećaju ili fobiji koju osoba o kojoj brinete ima.

Među najteže oblike anksioznosti i fobija spada agorafobija (strah od otvorenog prostora) i socijalna fobija (strah od negativnog stava drugih prema vama). Ovo su poremećaji koji donose velika ograničenja svakodnevnom životu.

Osobe sa ovim poremećajima često obole i od monofobije (strah od toga da ostanete sami), što može biti jako teško osobama koje brinu o takvim oboljelim.

Pozitivan stav

Često ćete osobi o kojoj brinete morati pomoći da se nosi sa situacijama koje bude napade panike kod njih. Ohrabrujte ih u takvim situacijama, i pomažite im da se bore sa svojom anksioznošću korak po korak.

Evo nekoliko savjeta:

  • Budite pouzdani. Ako osobi o kojoj brinete kažete da ćete biti na određenom mjestu u određeno vrijeme, potrudite se da tako i bude
  • Dozvolite da osoba o kojoj brinete odredi svoj ritam oporavka. Nemojte je forsirati, ali je uvijek ohrabrujte da ide naprijed
  • Trudite se da osoba o kojoj brinete pozitivna tokom oporavka. Ohrabrujte je i hvalite, i nemojte forsirati stvari koje osoba ne može da uradi

Imajte u vidu da vi niste odgovorni za oporavak osobe o kojoj se brinete. Vi možete da joj pomognete i da je ohrabrujete, ali većinu posla osoba mora da uradi sama.

Posrtanja su uobičajena stvar. Ponekad osobe koje imaju anksiozni poremećaj, rade dva koraka naprijed i jedan nazad. Ne krivite sebe ni osobu o kojoj brinete za ovo.

Postoji nekoliko načina kojima možete pomoći nekome sa anksioznim poremećajem. Pokušajte ih ohrabriti kao bi se odlučili na liječenje.

Kognitivno bihevioralna terapija se često preporučuje za anksiozni poremećaj. Ovaj pristup ljudima nudi nekoliko načina kojima mogu promijeniti svoje negativne misli i ponašanje, i pospješiti pozitivan način života.

Najbolji način da pomognete osobi koja je na terapiji jeste da budete tu i razgovarate s njom nakon terapije, te da joj pomognete u ostvarivanju zadataka koje im njihov terapeut zadaje.

Pazite na sebe

Tokom brige o osobi sa anksioznim poremećajem, uobičajeno je da da se osjećate izmoreni i nestrpljivi u iščekivanju oporavka.

Ukoliko vam se ovi osjećaji javljaju, preporučuje se da potražite pomoć i podršku, kako bi na pravi način pomogli osobi o kojoj brinete.

Veoma je bitno da brinete o sebi, jer u suprotnom nećete moći da obavljate svoj posao na najbolji način.

Trudite se da dovoljno spavate, redovno vježbate, jedete zdravo i pravite redovne pauze od brige za neku osobu. Veoma je bitno da ste dobrog fizičkog i mentalnog zdravlja, ukoliko želite biti podrška nekom drugom. Vodeći računa o sebi, i drugima ćete moći pomoći efikasnije.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton