BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Deset mitova o mršavljenju

Toliko mnogo se govori o gubljenju kilograma da postaje teško odvojiti istinu od fikcije. Kada su u pitanju mitovi o gubitku težine, navodimo nekoliko tvrdnji koje pobijaju njihovu tačnost.

1. Izgladnjivanje je najbolji način da izgubite na težini

Drastične dijete dugoročno ne dovode do gubitka kilograma. Ustvari, one ponekad mogu dugoročno dovesti do debljanja. Glavni problem sa ovim dijetama jeste što ih se teško pridržavati. Vaše će tijelo početi da gubi energiju koja mu je potrebna, što će dovoditi do pojačane potrebe za hranom bogatom masnoćama i šećerom. Kada konačno popustite iskušenju i počnete jesti ovu vrstu hrane, često ćete unositi više kalorija nego što vam je potrebno, što će dovesti do povećanja tjelesne težine.

2. Radikalni režim vježbe je jedini način da se izgube kilogrami

Nije tačno. Razumno gubljenje kilograma podrazumijeva uvođenje manjih promjena koje je moguće dugoročno održavati. To znači da treba svakodnevno prakticirati fizičku aktivnost. Prakticiranjem preporučenih najmanje trideset minuta umjerene fizičke aktivnosti tokom najmanje pet dana, možete doprinijeti postizanju normalne težine. Možete čak podijeliti tih 30 minuta u serije od po najmanje 10 minuta. Na primjer 10 minuta brzog hodanja, zatim 20 minuta plivanja kasnije tokom dana. Da biste izgubili 450g sedmično, morate kreirati kalorijski deficit – to znači da morate potrošiti više kalorija nego što konzumirate – od 500 kalorija na dan. Ovo se može postići smanjenjem unosa hrane, većim kretanjem ili, što je najbolje od svega, kombinovanjem i jednog i drugog.

3. Pilule za mršavljenje imaju efekta u dugoročnom mršavljenju

Ne, nemaju. Pilule za mršavljenje vam neće pomoći da dugoročno zadržite liniju One se koriste samo ukoliko ih je liječnik preporučio.

4. Zdrava hrana je mnogo skuplja

Ustvari, zdrava hrana ne mora uvijek biti skuplja nego što su to njene nezdrave alternative. Obično ćete platiti više za masan i slan obrok nego da ste kupili svježe sastojke i pripremili obrok samostalno.

5. Namirnice sa oznakom za snižen ili nizak udio nivoa masti u uvijek zdraviji izbor

Budite oprezni. Namirnice sa oznakom za nizak udio masti moraju ispunjavati zakonski propisane kriterije kako bi nosile ovu oznaku. Namirnice sa oznakom za snižen udio masti ne moraju da zadovoljavaju iste kriterije što može da dovede do zabune. Obrok sa manjim udjelom masti sadrži manje masti nego masan obrok, međutim to ne znači automatski da je to zdrav izbor: on može sadržavati mnogo više masnoća, nego na primjer porcija voća. Hrana sa niskim nivoom masnoće može ponekad sadržavati visok nivo šećera.

6. Margarin sadrži manje masnoće nego maslac

Margarin i maslac sadrže različite tipove masnoće. Margarin obično sadrži manje zasićenih masnoća nego maslac. Međutim, veća je vjerovatnoća da margarin sadrži više hidrogeniziranih masnoća. Hidrogenizirane masnoće, koje se također nazivaju i trans mastima, mogu biti štetnije za zdravlje nego zasićene masti. Da biste izgubili kilograme i sačuvali zdravo srce, reducirajte unos zasićenih i hidrogeniziranih masti u ishrani. Ako je ulje sadržano u margarinu hidrogenizirano, to mora biti navedeno na listi sastojaka na pakovanju, stoga čitajte oznake proizvođača pažljivo.

7. Ugljikohidrati debljaju

Ako ugljikohidrate konzumiramo u odgovarajućim količinama nećemo se udebljati. U studiji objavljenoj 2003. god. u Medicinskom glasniku, Nova Engleska, navodi se da ljudi koji su bili na popularnoj dijeti sa sniženim unosom ugljikohidrata, poznatijoj pod imenom Atkinsova dijeta, nisu izgubili kilograme jer su unosili manje ugljikohidrata, već jednostavno zbog toga što su generalno manje jeli. Jedite namirnice od cjelovitih žitarica kao što su crna riža i kruh od cjelovitog brašna i nemojte pržiti hranu, ukoliko želite da izgubite višak kilograma.

8. Izbjegavanje užine može vam pomoći u mršavljenju

Ukoliko nastojite smršaviti, nije problem imati užinu, važno je samo koju ćete vrstu namirnica jesti tom prilikom. Neki ljudi imaju potrebu za užinom između obroka kako bi održali nivo energije, naročito ako vode aktivan život. Izaberite voće ili povrće umjesto grickalica, čokolade ili ostalih namirnica bogatih šećerom ili zasićenim masnoćama.

9. Voda pomaže u mršavljenju

Konzumiranje vode neće dovesti do mršavljenja, ali pomaže u hidrataciji organizma, a može vam pomoći da jedete manje. Voda je esencijalna za održavanje zdravlja. Ponekad osjećaj žeđi može biti zamijenjen za glad; ako ste žedni možda ćete imati potrebu da jedete više. Pijte dvije litre tekućine dnevno.

10. Preskakanje obroka je dobar način da se izgube kilogrami

Preskakanje obroka nije dobra ideja. Da biste izgubili kilograme i zadržali liniju koju ste postigli, smanjite unos kalorija, ili povećajte kalorije koje ste sagorili tokom vježbe. Preskakanje obroka rezultira umorom i iscrpljenošću. Postoji veća vjerovatnoća da ćete onda posegnuti za obrokom sa većim udjelom masnoća ili šećera, što će dovesti do ponovnog debljanja.

bhzdravlje

Izvor: nhs.uk


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton