BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Deset načina borbe protiv stresa

 

Nije vam potreban novac, da biste se borili protiv stresa. Mnoge stvari koje će vam pomoći da se osjećate dobro, koštaju vrlo malo ili gotovo ništa, kao npr. vježbanje, učlanjenje u hor ili zdravija prehrana.

Kao dobar početak u borbi protiv stresa može vam poslužiti sljedećih deset ideja:

  1. Hodajte pola sata dnevno. Hodanje je jedan od najlakših oblika vježbanja koji vam stoje na raspolaganju. Ne treba vam neka posebna oprema i možete šetati bilo gdje. Ako ste aktivni, manja je vjerovatnoća da ćete biti depresivni, anksiozni ili nervozni i vjerovatno ćete bolje i spavati.
  2. Posjećujte prijatelje i porodicu. Bogat društveni život će vam pomoći da se nosite sa stresnim situacijama. Umjesto da izlazite vani, možete u svojoj kući organizovati večeru za prijatelje.
  3. Dišite duboko. Ako osjećate da ste pod stresom, opustite svoje mišiće i duboko dišite. Duboko disanje tokom kojeg ćete lagano udisati i izdisati zrak, djelovat će smirujuće. Nakon što nekoliko puta lagano udahnete i izdahnete, osjećat ćete se mirnije.
  4. Jedite svaki dan u određeno vrijeme i izbjegavajte preskakanje obroka. To će omogućiti vašem tijelu da se oslobodi energije nakupljene tokom dana, što će pozitivno uticati na vaše raspoloženje i koncentraciju.
  5. Odvojite vrijeme samo za sebe. Ne zaboravite da činite stvari koje će vam pomoći da se opustite, kao što su čitanje knjige ili dobra kupka.
  6. Hrana može imati veliki uticaj na vaša osjećanja. Isplanirajte zdrave obroke kojima ćete se radovati, a izbjegavajte da jedete masnu i slanu hranu.
  7. Izbjegavajte pretjeranu upotrebu kofeina i alkohola, jer oni pogoršavaju stresna i anksiozna stanja.
  8. Naučite nove vještine. Na primjer možete uzeti časove nekog stranog jezika ili se učlaniti na neki drugi kurs.
  9. Uzmite učešće u društvenim aktivnostima kao što su pjevanje u horu ili ples. Možete se učlaniti u najbliži fitnes centar u vašem susjedstvu.
  10. Nastojte da se opustite. Kada ste pod stresom, vaši su mišići često napeti, što može dovesti do grčeva. Kada osjećate da ste pod stresom, razgibajte ramena, ruke i noge. To će vam pomoći da opustite mišiće. Neki ljudi smatraju da se možete opustiti zamišljanjem da se nalazite na nekom mirnom mjestu.

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton