BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Deset načina da pobijedite svoje strahove

 

Bez obzira šta vas plaši, ovdje možete pronaći nalazi deset načina koji će vam pomoći da se nosite sa svojim strahovima i tjeskobama.

1. Uzmite si vremena
Čini se nemogućim  da  razmišljate  jasno kad ste preplavljeni strahom ili tjeskobom. Ubrzan rad srca, znojenje dlanova i osjećaj koji izaziva strah rezultat su adrenalina. Stoga  prva stvar koju trebate učiniti – uzmite   vremena tako  da se fizički smirite.

Odvratite misli od problema na 15 minuta šetnjom  oko bloka, pravljenjem šolje čaja ili priređivanjem  kupke.  Kad se fizički smirite osjećat ćete se bolje da možete  odlučiti koji je najbolji način da se suočite.

2. Šta je najgore šta se može dogoditi?
Kad ste zabrinuti za nešto, bilo to posao, veza ili ispit, može vam pomoći ako razmislite šta je najgore šta se može dogoditi. Čak i ako prezentacija, poziv ili razgovor krenu užasno loše, šanse su da ćete i vi i svijet preživjeti. Ponekad je napad panike najgore što se može dogoditi.

Ako vam srce počne brže kucati i dlanovi se znojiti, najbolja stvar je da se ne borite. Ostanite gdje jeste i jednostavno osjetite paniku bez namjere da se othrvate. Postavljanje  dlanove na trbuh i polako i duboko disanje  (ne više od 12 udaha u minuti) pomaže da se okrijepi tijelo.

Ovo može potrajati i do sat vremena, ali na kraju će panika proći. Cilj je da pomognete umu da se navikne na suočavanje s panikom, što će odagnati strah.

3. Izložite se strahu
Izbjegavanje strahova samo ih čini još strašnijim. Ako vas uhvati panika u liftu, najbolje je vratiti se u lift sljedeći dan i suočiti se sa strahom. Ostanite u liftu i osjetite strah sve dok ne ode. Šta god da vas je  strah,  ako se suočite s tim, počeće da blijedi.

4. Prigrlite najgori strah
Svaki put kad prigrlite strah, laše ćete se nositi s njim sljedeći put, sve dok na kraju to više ne bude problem. Pokušajte zamišljati najgore šta se može dogoditi-možda je to panika i srčani udar. Zatim pokušajte zamisliti  da imate srčani udar. To jednostavno nije moguće. Strah će otići ako ga potjerate..

5. Budite realni
Strahovi znaju biti mnogo gori od stvarnosti. Često ljudi koji su bili napadnuti misle da će opet biti napadnuti čim se nađu u mračnoj ulici. Ali, šansa da će se napad opet dogoditi zapravo je vrlo mala.

Isto tako, ljudi smatraju  neuspjehom, kad  pocrvene u situacijama kad osjete  nesigurnost. Ovo ih,  čini se, još više uznemiri. Ali pocrveniti  u stresnim situacijama je normalno. Prisjetite se ovoga i tjeskoba će nestati.

6. Ne očekujte savršenstvo
Crno-bijela perfekcionistička  razmišljanja kao što su, “Ako nisam najbolja mama na svijetu, ja sam neuspješna”, su nerealni i samo nam stvaraju tjeskobu.

Život je pun stresova, a ipak mnogi od nas osjećaju da im život mora biti savršen. Loši dani i zastoji u prometu će se uvijek dogoditi, a bitno je imati na umu da život nije savršen.

7. Vizualizirajte
Uzmite trenutak i zatvorite oči i zamislite neko sigurno i mirno mjesto: to bi mogla biti slika od vaše šetnje  po  prekrasnoj plaži ili da ste ušuškani u krevetu s mačkom pored vas ili sretna sjećanja  iz  djetinjstva.Neka vas pozitivni osjećaji preplave i opuste.

8. Razgovarajte o tome
Razgovor o strahovima čini ih manje strašnim. Ako ne možete razgovarati s partnerom, prijateljima ili članom porodice nazovite liniju za pomoć kao Samaritance, otvorena 24 sata dnevno. Ako vaši strahovi ne iščezavaju, pitajte vašeg ljekaar opšte prakse za pomoć. LJekar opšte prakse  može vam preporučiti ljude koji će vas  savjetovati i pružiti psihoterapiju.

9. Vratite se osnovama
Dobar san, zdrav obrok i šetnja su često najbolji lijekovi za tjeskobu. Dobar, zdrav obrok učiniće da se osjećate dobro i fizički i psihički. Najlakši način da zaspete kada vam brige kruže mislima,može biti da prestanete mozgati. Umjesto toga pokušajte ostati budni.

Mnogi ljudi posežu za drogama i alkoholom da bi smanjili  tjeskobu, s idejom da će im to pomoći da se osjećaju bolje, ali ovo samo pogoršava njihovu nervozu. Dobro jelo će učiniti  da  se osjećate odlično  i fizički i psihički.

10. Nagradite se  
Konačno, počastite se. Kada se suočite s onim što vas plaši iako se još uvijek bojite, nagradite svoj uspjeh  opuštajućom kupkom, masažom, šetnjom, koncertom, obrokom u restoranu, knjigom ili bilo kojim sitnim darom koji vas usrećuje.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton