BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Deset neočekivanih okidača glavobolje

Nisu samo stres i neugodne prehlade uzroci glavobolje. Čišćenje vašeg doma ili kasno spavanje može ih takođe prouzrokovati.

Otkrivamo vam deset okidača glavobolje i savjete kako da je spriječite.

1.Opuštanje nakon stresa

Radite po 10 sati svakodnevno od ponedjeljka do petka i osjećate se dobro, ali se u subotu, nakon dužeg spavanja, budite sa pulsirajućom glavoboljom. Zašto je to tako?

Zbog toga što smanjivanjem napetosti iz prethodne sedmice dolazi do opadanja nivoa hormona stresa u vašem tijelu, uzrokujući brzo otpuštanje neurotransmitera (hemijskih prenositelja poruka u mozgu). Oni šalju impulse krvnim sudovima da se sužavaju, a zatim opuštaju, što uzrokuje glavobolju.

Kako je spriječiti: Oduprite se iskušenju da vikendima duže spavate. Spavanje duže od osam sati u komadu, može vam donijeti glavobolju. Nađite vremena za relaksaciju, kao za čas joge, tokom radne sedmice, radije nego da sve odgađate za vikend.

2. Nakupljena ljutnja

Kada ste ljuti, mišići u stražnjem dijelu vrata i potiljku se napinju, uzrokujući osjećaj stezanja oko glave. To je znak tenzijske glavobolje.

Kako je spriječiti: Kada počnjete osjećati ljutnju, dišite duboko i polako. Udišite kroz nos, a izdišite kroz usta. To bi trebalo opustiti vaše mišiće glave i vrata.

3. Loše držanje

Loše držanje uzrokuje napetost u gornjem dijelu leđa, vratu i ramenima, što može dovesti do glavobolje. Tipično, bol počne pulsirati u bazi lubanje, te se ponekad reflektuje u lice, posebno čelo.

Kako je spriječiti: Izbjegavajte sjediti ili stajati u jednom položaju duži vremenski period. Sjedite uspravno i poduprite donji dio leđa. Ako puno vremena provodite koristeći telefon, razmislite o korištenju posebnog seta slušalica, jer držanje telefonske slušalice između glave i ramena može izazvati naprezanje mišića i pojavu glavobolje.

Možete se također obratiti fizikalnom terapeutu, kao što je osteopat. Oni vam mogu pomoći da prepoznate i korigujete bilo kakve probleme u držanju tijela.

4. Vaš parfem

Ako mislite da vam kućanski poslovi uzrokuju glovobolje, mogli biste biti u pravu. Kućna sredstva za čišćenje, zajedno sa parfemima i parfimisanim osvježivačima zraka sadrže hemikalije koje mogu uzrokovati glavobolje.

Kako je spriječiti: Ako ste podložni glavoboljama koje uzrokuju određeni mirisi, izbjegavajte teške parfeme, sapune, šampone i regeneratore jakog mirisa. Koristite osvježivače zraka i sredstva za čišćenje bez vještačkih mirisa i češće provjetravajte kuću. Ako vam smeta parfem kolege, stavite ventilator na svoj radni sto.

5. Loše vrijeme

Ako ste skloni glavoboljama, mogli ste primjetiti da sivi oblaci, visoka vlažnost zraka, porast temperature i oluje mogu dovesti do pojave glavobolje.

Smatra se da promjene pritiska koje uzrokuju vremenske promjene pokreću hemijske i električne promjene u mozgu. To iritira živce, dovodeći do pojave glavobolje.

Kako je spriječiti: Ne možete uraditi ništa da biste uticali na vrijeme, ali prateći vremensku prognozu možete predvidjeti kada postoji vjerovatnoća da ćete dobiti glavobolju i uzeti tabletu protiv bolova dan ili dva unaprijed.

6. Škrgutanje zubima

Škrgutajući svojim zubima noću (medicinski naziv – bruksizam) uzrokujete grčenje mišića čeljusti dovodeći do javljanja tupe glavobolje.

Kako je spriječiti: Vaš stomatolog može vam savjetovati pravljenje posebne zaštite za zube za korištenje tokom spavanja.

7. Jaka svjetla

Jaka svjetla i bljesak, pogotovo ako trepere, mogu potaknuti migrene. Ovo je zbog toga što jaka i trepereća svjetla povećavaju nivoe određenih hemikalija u mozgu, koje zatim aktiviraju centar za migrenu.

Kako je spriječiti: Sunčane naočale su odlične za umanjivanje intenziteta svjetla i možete ih nositi unutar prostorije ili vani. Polarizirana stakla pomažu da se umanji bljesak svjetla.

Na poslu, podesite monitor kompjutera ili stavite zaštitni zaslon. Ako možete, ugasite određena svjetla ili ih pomjerite. Ako to ne možete uraditi, promijenite mjesto gdje sjedite u kancelariji. Fluorescentna svjetla znaju bljeskati, pa ih ako ste u mogućnosti, zamijenite nekim drugim oblikom rasvjete.

8. Vaš lanč paket

Vaš sendvič s puretinom i sirom i red crne čokolade može biti ukusan ručak, ali pripazite se glavobolje koja bi mogla uslijediti. Sva ova hrane sadrži hemikalije koje mogu potaknuti migrenu. Drugi krivci uključuju stare sireve, kao Stilton i Bri, dijetalna gazirana pića, mesne prerađevine i ribu.

Kako je spriječiti: Vodite dnevnik o hrani koju jedete i jednom kada posumnjate da vam određena hrana uzrokuje glavobolje, uklonite je u potpunosti sa jelovnika tokom nekoliko mjeseci da utvrdite da li se glavobolje smanjuju. Uvijek redovno jedite, jer preskakanje obroka također može uzrokovati glavobolju.

9. Seks

Glavobolja se često koristi kao izgovor da se izbjegne seks, ali za mnoge muškarce i žene glavobolje tokom seksualnog odnosa, i to na vrhuncu strasti, predstavljaju stvaran i uznemirujući problem.

LJekari smatraju da se glavobolje tokom seksa javljaju zbog nakupljanja pritiska u mišićima glave i vrata. Glavobolje se mogu desiti tokom predigre ili prije orgazma, a mogu trajati nekoliko minuta ili sat vremena.

Kako je spriječiti: Ove glavobolje su nezgodne, ali su obično bezopasne i ne znače da trebate izbjegavati seks. Uzmite tabletu protiv bolova nekoliko sati unaprijed da biste blokirali glavobolju.

10. Sladoled

Da li osjetite snažnu, probadajuću bol u čelu kada zagrizete sladoled? Onda ste podložni “sladolednoj glavobolji” koju uzrokuje kretanje ledene hrane preko nepca do zadnjeg dijela grla. Ledena lizala i smrznuta pića imaju isti efekat.

Kako je spriječiti: Dobra vijest je da “sladoledne glavobolje” ne zahtijevaju nikakav tretman. U stvari, one obično brzo prođu, rijetko trajući duže od jedne ilidvije minute.

bhzdravlje

Izvor: nhs.uk


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton