BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Dijabetes i vaše srce

 

Ljudi sa dijabetesom imaju veći rizik da obole od koronarne srčane bolesti nego osobe koje nemaju dijabetes. Ipak postoji dosta načina na koji se osobe koje pate od dijabetesa mogu zaštititi od koronarne srčane bolesti.

Dijabetes se javlja kada je nivo šećera u krvi previsok, jer tijelo nije u stanju da ga iskoristi pravilno. Visok nivo glukoze u krvi dovodi do taloženja masnih naslaga u arterijama oko srca.

Dijabetes pogoršava štetne posljedice pušenja, visokog krvnog pritiska i visokog nivoa holesterola na srce.

Doktor može da procijeni koliki je rizik od koronarnog srčanog oboljenja, te ukoliko je potrebno, propiše lijekove kako bi se taj rizik smanjio.

Treba imati u vidu da sami lijekovi nisu dovoljni kako bi smanjili rizik od koronarnog srčanog oboljenja. Faktori koji vas dovode u rizik od ove bolesti, mogu se kontrolisati kombinacijom lijekova i zdravog načina života.

Pokrenite se

Fizička neaktivnost dovodi vas u rizik od koronarnog srčanog oboljenja. Odrasle osobe trebale bi da su aktivne 30 minuta svaki dan najmanje pet dana u sedmici. Ukoliko tek počinjete sa fizičkim aktivnostima, krenite sa laganim vježbanjem i kretanjem i postepeno pojačavajte te aktivnosti.

Aktivnosti trebaju biti takvog intenziteta da vas zagriju, blago ostave bez daha, ali da možete normalno da razgovarate, bez teškoća.

Intenzitet vježbi koji je koristan za za vaše srce i dijabetes treba da je umjeren i da uključuje aktivnosti kao što su brzo hodanje, vožnja bicikla ili plivanje.

Redovno vježbanje korisno je za vaše cjelokupno zdravlje i može pomoći u smanjenju količine tableta ili insulina koje trebate uzimati.

Prije nego što počnete da se bavite nekom fizičkom aktivnošću, preporučuje se da se konsultujete sa svojim doktorom. Na ovaj način dobićete savjete koja aktivnost je najpogodnija za vas i kako da je uklopite u svoju svakodnevnu rutinu.

Masne naslage

Aktivan životni stil i pravilna i zdrava ishrana pomoći će vam da smanjite masne naslage u vašim arterijama. Zdrava ishrana podrazumijeva namirnice sa malom koncentracijom zasićenih masti, koje se nalaze u mesu, mliječnim proizvodima, loju, kokosovom i palminom ulju.

Zdrava ishrana podrazumijeva i manji unos peciva, grickalica i keksa, te više voća  i povrća. Trudite se da pojedete pet porcija voća ili povrća dnevno. Trudite se da što više koristite maslinovo ulje ili ulje uljane repice tokom kuhanja.

Konzumiranje riba bogatih uljem, kao što su sardine, skuša ili losos, dva puta sedmično, mogu uticati na smanjenje masnih naslaga u vašim arterijama.

Pušenje

Pušenje je jedan od glavnih uzroka koronarnog srčanog oboljenja, a šteta koju pušenje čini povećana je ukoliko imate dijabetes.

Krvni pritisak

Ukoliko imate dijabetes neophodno je da vam krvni pritisak bude ispod 130/80 mmHg. Ovo ćete moći postići kontrolom tjelesne težine, fizičkom aktivnošću i smanjenjem konzumiranja alkohola i soli. Velik broj ljudi uz ovo mora da uzima i lijekove.

Ukoliko ste gojazni, smanjenje tjelesne težine pomoće vam da smanjite krvni pritisak, nivo holesterola i  da kontrolišete svoj dijebetes.
Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton