BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Djeca i srčana oboljenja

 

Postoji sve više istraživanja koja su pokazala da kardiovaskularne bolesti odraslih mogu početi u djetinjstvu. Nedostatak aktivnosti i konzumiranje masne hrane, glavni su uzrok sve veće pojave gojaznosti kod djece.

Zdrave navike započinju u ranom djetinjstvu, pa je od ključne važnosti da učite vaše dijete da se zdravo hrani i da se što više kreće. Od toga će imati velike koristi u budućnosti.

Aktivnost

Fizička aktivnost od velike je koristi i za tijelo i za um vašeg djeteta. Djeci je potrebno 60 minuta aktivnosti (umjerenog intenziteta) svaki dan.

Birajte one aktivnosti koje će dovesti do toga da im tokom njih srce radi brže nego obično. To su brze šetnje, plesanje, igranje na igralištu, plivanje, vožnja bicikla i aktivno sudjelovanje u bilo kojem sportu.

Takođe se preporučuje da najmanje dva puta sedmično učestvuju u aktikvnostima koje im jačaju mišiće i kosti. Ove aktivnosti uključuju penjanje, skakanje ili gimnastiku.

Nije obavezno da dijete dnevnih 60 minuta aktivnosti sprovede odjednom. Ovo se može podijeliti u nekoliko kratkih perioda tokom dana.

Neophodnu dnevnu aktivnost možete uklopiti u dnevnu rutinu vašeg djeteta. Nagovorite ga da idu pješke u školu, da redovno aktivno učestvuju na časovima fizičkog, a u sklopu vanškolskih aktivnosti uključite vaše dijete u neki od lokalnih sportskih klubova.

Zdrava ishrana

Navikavanje dijeteta da jede zdravo i raznovrsno imaće veliku korist za zdravlje vašeg dijeteta u budućnosti.

Veoma ja bitno da imate redovne obroke  koje koliko je god više moguće održavate svaki dan u isto vrijeme. Ukoliko su vam obroci brzi, ili navikavate dijete da jede dok radi neke druge stvari, stvorićete loše navike vašem djetetu.

Vodite računa da djeci dajete obroke koji su količinski primjereni njihovom uzrastu. Djeca ne moraju da jedu koliko i odrasli. Ukoliko jedu više nego što je njihovom tijelu potrebno, višak hrane se pretvara u masne naslage.

Previše soli, masna hrana i slatkiši mogu dovesti do srčanih oboljenja. Nekoliko jednostavnih promjena, kao što je kontrola etiketa na namirnicama koje kupujete, zamjena nekih namirnica zdravijim, te male promjene u načinu kuhanja, mogu imati ogromnu korist za vaše i zdravlje vašeg djeteta.

I vi i vaše dijete trebali bi da konzumirate pet porcija voća i povrća dnevno. Voće i povrće sadrže velike količine neophodnih vitamina, minerala, antioksidanata i vlakana koji smanjuju rizik od bolesti kao što su neki oblici raka i srčana oboljenja.

Pretjerana količina šećera dovodi do viška energije i stvaranja masnih naslaga, te bolesti kao što su dijabetes tip-2 i srčana oboljenja. Mnoge grickalice imaju visok nivo šećera, masti, kalorija i soli.

Više od četvrtine dodatnih količina šećera u ishrani nekog djeteta dolazi iz slatkih sokova. Zamijenite ih vodom, mlijekom (idealno je poluobrano) te sokovima bez šećera.
BHzdravlje.ba
Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton