BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje

DNK test za rano otkrivanje raka crijeva

Naučnici sa Univerziteta u Kembridžu napravili su prvi korak ka  otkriću DNK testa kojim bi se mogli ustanoviti rani simptomi raka crijeva.

Testiranja na dva različita gena u cilju utvrđivanja razlike između tumora i benignih polipa u crijevima koji mogu postati kancerozni, pokazala su se izuzetno preciznim.

Istraživanje je bilo fokusirano na traženje uzoraka DNK metilacije, ključnog procesa u ćelijskom razvoju.

U zdravim ćelijama jedinjenje poznato pod nazivom metil grupa u strukturi DNK djeluje kao “crveno svjetlo” sprečavajući određene gene da proizvode proteine.

Međutim, ovaj proces može biti poremećen u kancerzonim ćelijama, jer DNK metilacija može dovesti do blokiranja važnih zaštitničkih gena i time uzrokovati pojavu raka.

U kanceroznim ćelijama dolazi do oštećenja signala koji utiču na to hoće li geni proizvoditi proteine ili ne. Naučnici su identifikovali nekoliko mjesta na kojima ovi signali mogu biti oštećeni,  što dovodi do razvoja raka crijeva.

Rak crijeva se uglavnom razvija iz beningih polipa koji s vremenom postanu kancerozni.

Ovo istraživanje doprinosi boljem razumijevanju molekularnih promjena koje dovode do pojave raka crijeva, čime se otvara mogućnost za ranije dijagnosticiranje ovog oboljenja što će olakšati proces liječenja i smanjiti stopu umiranja od ovog oboljenja.

U ovoj studiji naučnici su analizirali uzorke od 261 pacijenta koji imaju benigne polipe ili rak crijeva.

bhzdravlje