BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Hrana koja sprečava opadanje kose

 

Istraživanja su pokazala da ljudi koji gube kosu imaju manjak vitamina i minerala. Najviše nedostaje vitamina B6 i E, kao i željeza i cinka. Upravo iz tog razloga ako želite da spriječite ćelavost bitno je voditi računa šta je na vašem jelovniku.

Ipak,  gubitak kose ponekad je jednostavno stvar genetike i tu pomoći nema. Prehrana bogata masnoćama povezana je sa visokim količinama testosterona, koji je odgovaran za opadanje kose.
Kosa se sastoji uglavnom od proteina, pa je logično da prehrana osoba koji imaju problem sa opadanjem kose bude bogata proteinima.

Crveno meso je bogato proteinima, željezom i cinkom i trebali bi se naći na meniju, ali ne često jer je, osim proteinima, bogato i štetnim masnoćama. Mnogo  bolji izbor je piletina, riba, nemasni sir, jaja, bademi i jogurt.

Soja je takođe dobra jer je bogata proteinima, a siromašna sa masnoćama. Jaja i mliječni proizvodi poput jogurta su dobar način da tijelu obezbijedite dodatni izvor proteina, a osim toga su bogati hranjivim sastojcima i mineralima poput selena i magnezijuma.

Nedostatak željeza i cinka u organizmu najveći je uzrok ispadanja kose. Problem takođe izazivanedostatak vitamina A. Upravo zbog toga potrebno je jesti zeleno i žuto povrće, iznutrice i mliječne proizvode koje su bogate navedenim mineralima i vitaminima.
Izvor željeza su i grožđice koje igraju važnu ulogu u proizvodnji hemoglobina, dijela krvi koji prenosi kiseonik u organe i tkiva. Dobra cirkulacija krvi u glavi stimuliše rast kose i sprečava njeno opadanje.

Želju za nečim slatkim ponekada je najbolje zadovoljiti zdravijom opcijom, suhim voćem koje je bogato željezom.

Uz to dobro je jesti voće koje je bogato vitaminom C koji pomaže tijelu da brže apsorbuje željezo iz mesa i drugih izvora. Vitamin C stvara kolagen koji je neophodan za rast kose. Osim vitamina C i A, za zdravlje kose važan je i vitamin E. NJega ćete najlakše unijeti putem zdravih grickalica,badema koji su bogati vitaminom E i cinkom, a snižavaju i količinu holesterola.
Muškarci koji pate od gubitka kose imaju manjak cinka u organizmu. Cink igra ključnu ulogu u regulisanju raznih tjelesnih funkcija, od reprodukcije stanica do ravnoteže hormona, a sve to djeluje i na rast kose. Zbog toga je važno jesti hranu bogatu cinkom, a to su crveno meso, perad, dagnje, škampi, orasi.

Ali pazite, unos prevelikih količina cinka u organizam takođe dovodi do opadanja kose, pa ne pretjerujte.

 

 


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton