BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Istina iza popularnih dijeta

 

Tržište je danas ispunjeno savjetima za mršavljenje. Svakodnevno slušamo savjete o dijetama pomoću kojih za kratko vrijeme možete doći do savršenog izgleda. Praćenje ovih savjeta i dijeta nije najbolja ideja ukoliko želite da smršate i zadržite željenu kilažu.

Ovdje možete saznati probleme koji nastaju sa određenim dijetama, te savjete kako mršaviti zdravo. Uz pravilnu ishranu veoma je bitno i da ste aktivni, jer tako sagorijevate kalorije što pomaže da izgubite kile i zadržite željenu kilažu.

Pet razloga za izbjegavanje popularnih dijeta

Mnoge popularne dijete obećavaju kako ćete smršaviti u veoma kratkom vremenskom roku. Često se ove dijete fokusiraju na kratkoročne rezultate, i nemaju efekat dugoročno gledano. Neke od njih su i nezdrave i štetne po organizam.

Ovo su pet razloga zbog kojih ih trebate izbjegavati:

  • Mnoge dijete, naročito takozvane “crash” dijete, uključuju drastično smanjenje unosa kalorija. Pomoću njih gubite kilograme, ali rizikujete i da gubite mišićnu masu, a ne salo. One često dovode do toga da se osjećate loše i da vam tijelo ne funkcioniše pravilno. Dugoročno gledano mogu jako loše da utiču na vaše zdravlje, a ponekad vode i do poremećaja u ishrani
  • Neke dijete preporučuju izbjegavanje određenih vrsta namirnica, kao što su meso, žitarice ili mliječni proizvodi. Izbjegavanje određenih namirnica sprječava unos važnih hranljivih sastojaka koji su neophodni organizmu.
  • Određene dijete propisuju jako mali unos ugljenih hidrata (paste, hljeb i riža), koji su jako bitan izvor energije. Iako možete izgubiti kilograme sa ovim dijetama, one su bogate proteinima i mastima, što loše utiče na organizam. Mnoge od ovih dijeta bogate su proizvodima koji imaju visok nivo zasićenih masti, kao što su puter, sir ili meso. Unos velikih količina zasićenih masti podiže nivo holesterola u krvi što povećava rizik od srčanih oboljenja i kapi
  • Takozvane “detox” dijete baziraju se na ideji da se u vašem tijelu nakupljaju toksini, koji se mogu iščistiti tako što ćete jesti, ili izbjegavati određene namirnice. Treba imati u vidu da ne postoje naučni dokazi da se toksini nakupljaju u tijelu. Kad bi se to dešavalo osjećali bi se jako bolesno. Ove dijete ne djeluju, i u suštini predstavljaju modifikovane oblike posta
  • Neke popularne dijete baziraju se na konzumaciji jedne vrste hrane, kao na primjer kupusa. Druge iznose nedokazane tvrdnje da, kao na primjer da konzumiranje grejpfruta pomaže sagorijevanju masnih naslaga. Ukoliko se prate duže vrijeme ove dijete mogu imaju negativne posljedice na vaše zdravlje, jer vašu ishranu čine neuravnoteženom. Kratkoročno možete izgubiti kilograme, ali se preporučuje da kilograme gubite postepeno i na način na koji nećete ugroziti svoj organizam

Zdrav način mršavljenja

Kile dobijamo kada količina kalorija koje unosimo vremenom premaši količinu kalorija koju potrošimo kroz svakodnevne aktivnosti i vježbu.

Jedini način da smršavite, i održite željenu kilažu, jeste da trajno promijenite način ishrane i vježbanja. Ovo ne moraju biti drastične promjene.

Nekoliko malih izmjena u ishrani mogu pomoći da dostignete zdravu tjelesnu težinu, a postoji dosta načina kojima možete fizičku aktivnost učiniti sastavnim dijelom svog dana.

Ciljajte da izgubite 0.5 – 1 kg. sedmično, dok ne dostignete željenu težinu. Ovo možete postići jedući 500-600 kalorija manje nego što vam je potrebno dnevno.

Prosječan muškarac treba oko 2.500 kalorija dnevno, dok je prosječna dnevna potreba žena oko 2.000 kalorija, kako bi sačuvale stalnu tjelesnu težinu.

Pet načina da pokrenete zdrav plan mršavljenja

Ovdje se nalazi nekoliko savjeta koji će vam pomoći da uz zdravu i pravilnu prehranu izgubite kilograme:

  • kako bi smanjili unos masti, skidajte masne dijelove sa mesa, pijte obrano ili poluobrano mlijeko umjesto punomasnog, jedite namaze sa malo masnoća, i zamijenite povlaku jogurtima sa malo masnoća
  • jedite integralnu hranu, kao što je integralni hljeb, te smeđa riža i pasta. Ova hrana se sporije vari od bijelih tipova ovih namirnica, pa ćete duže osjećati sitost
  • ne preskačite doručak. Zdrav doručak daće vam potrebnu energiju za početak dana, a postoje i istraživanja koja su pokazala da je među ljudima koji redovno jedu doručak imaju manji procenat gojaznosti
  • kad osjećate potrebu za grickalicama, radije popijte čašu vode ili čaja. Često mislimo da smo gladni kad smo zapravo žedni
  • trudite se da jedete bar pet porcija voća i povrća dnevno

Fitnes savjeti
Redovno vježbanje ne samo da pomaže u održavanju željene težine, već i smanjuje rizik od ozbiljnih oboljenja.

Odrasle osobe trebale bi da vježbaju bar pola sata dnevno pet dana u sedmici, zbog opšteg zdravlja. Ukoliko želite da smršate i zadržite kilažu trebaće vam najmanje sat vremena vježbe dnevno.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton