BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Izgradite emocionalnu otpornost

 

Ovdje možete da pronađete deset savjeta za izgradnju vaše emocionalne otpornosti, koja će vam pomoći da se nosite sa životnim usponima i padovima.

Razgovarajte s nekim

Komunikacija je važna, bilo da je s prijateljem, članom porodice ili psihologom. Komunikacija vam omogućava da se oslobodite napetosti, a ne da je držite u sebi. Ako govorite o vašim intimnim osjećajima, budite oprezni s kim razgovarate. Pobrinite se da je to osoba koja vam želi najbolje.

Pričanje o svojim osjećajima ne mora biti formalno ili previše ozbiljno. Možete raspravljati o malim stvarima koje vam smetaju ili vas rastužuju. Možda završite razgovor smijući se zbog  prethodnog teškog iskustva. Razgovor vam pomaže da ojačate svoje odnose i zbližite se s ljudima.

Poboljšajte vaše samopoštovanje

Samopoštovanje je način na koji se odnosite prema sebi. Mnogo stvari može oslabiti naše samopoštovanje, kao što su prekidi veza, izostanak posla koji ste željeli ili dobijanje na težini. Nijedna od tih stvari nas ne čine manje vrijednim, ali moguće je da se tako osjećamo.

Ako je vaše samopoštovanje nisko, važno je naučiti kako ga poboljšati. Najbolji način da poboljšate vaše samopouzdanje je “da se odnosite se prema sebi kao što bi ste se odnosili prema najboljem prijatelju”, tj. na pozitivan i pošten način. Uočite kada sami sebe kritikujete, u stilu  “tako si glup što nisi dobio taj posao” i pomislite “da li bi to rekao mom najboljem prijatelju?”. Vjerojatno ne bi.

Recite sebi nešto pozitivno umjesto toga, u stilu “ti si sjajna osoba, sigurno ćeš dobiti sljedeći posao”.

Upravljajte vašim nivoom stresa

Ako ste pod stresom duži period to vas može dovesti do toga da ste podložniji pretjeranim reakcijama ili da se osjećate negativno u usporedbi s nekim ko je opušten.

Upravljanje stresom može biti postepen proces. Pogledajte svoj životni stil. Ako je stres u znatnoj mjeri prisutan u vašem životu, pronađite načine da ga ublažite, tako što ćete zamoliti partnera da vam pomogne u poslovima u kući, uzeti opuštajuće časove joge ili razgovarati sa direktorom o promjeni vašeg radnog vremena. Uvedite  redovno vježbanje i vrijeme samo za sebe. To su pozitivne promjene. Preuzimajući kontrolu nad svojim vremenom na ovaj način možete djelotvorno umanjiti stres.

Ako osim stresa patite i od anksioznosti (tjeskobe), vježbe disanja vam mogu pomoći.

Uživajte u sebi

Obavljanje stvari u kojima uživate je korisno za vaše emocionalno zdravlje. Gledanje sporta s prijateljima, relaksiranje u kadi ili kafa sa prijateljima su primjeri malih aktivnosti, koje mogu poboljšati vaš dan.

Obavljanje nečega u čemu ste dobri, kao što su kuhanje ili ples, je dobar način za uživanje i osjećaj ispunjenja. Ako se osjećate potišteni, govorite si kako ste uspješni u ovim aktivnostima. To vam zaista daje podstrek .

Izbjegavajte stvari koje vam se čine ugodnim u početku, a nakon toga se osjećate još gore, kao što su alkohol ili kupovina odjeće, ako vam je oskudan budžet.

Ograničite unos alkohola

Ne morate se odreći alkohola u potpunosti da biste bili emocionalno vitalni, ali izbjegavajte konzumiranje pića više od preporučenih granica. Ako ste muškarac, nemojte redovno piti više od tri do četiri čaše na dan. Ako ste žena, nemojte redovno piju više od dvije do tri čaše na dan.

Kada vam je teško, izgleda primamljivo piti alkohol, jer on otupljuje bolne osjećaje. Međutim, možete u tome pretjerati i početi osjećati  ljutnju  ili agresivnost. Alkohol vas takođe može učiniti depresivnim.

Ako mislite da vaše opijanje možda postaje problem, obratite se za savjet ljekaru opšte prakse. Odaberite uravnoteženu prehranu

Donošenje odluke o izboru zdrave prehrane, može učiniti da se osjećate emocionalno jače.

Radite za sebe nešto pozitivno, nešto što podiže vaše samopoštovanje, a dobra ishrana omogućava vašem mozgu i organizmu da rade efikasno. Cilj uravnotežene prehrane je da uključuje glavne vrste namirnica.

Vježbajte

Čak i umjerena tjelovježba uzrokuje oslobađanje hemijskih supstanci u mozgu, koje podižu vaše raspoloženje. Može vam pomoći da bolje spavate, imate više energije i održite svoje srce zdravim. Ako pokušavate postići zdravu tjelesnu težinu, vježbanje će vam pomoći da izgubite kilograme.

Izaberite vježbe u kojima ćete uživati. Ako to pomaže, radite ih zajedno s prijateljima uz slušanje  muzike. Cilj je vježbati tri puta sedmično po pola sata.

Spavajte dovoljno

Oko sedam do osam sati je prosječna količina sna koja je potrebna odraslim osobama da u potpunosti odmore tijelo i um, ali to može varirati. Neki ljudi trebaju manje, a neki više sna prije nego što se osjete spremni za svakodnevne aktivnosti.

U svakom slučaju, provjerite da li ste snu dali prioritet. Neki ljudi smatraju da je to vrlo teško izvodivo u određenom dobu njihovog života, na primjer, kad su novopečeni roditelji i kad rade u smjenama. Zamolite svog partnera ili člana obitelji da vam pomognu, tako da možete nadoknaditi san.

NJegujte dobre odnose

Naši odnosi su dio toga ko smo i kako se osjećamo. Razmislite o svojim odnosima s porodicom, prijateljima, vašim partnerom. Da li su od srca uz vas? Da li uživate u njihovom društvu? Jeste li zadovoljni načinom na koji se odnosite prema njima? Počnite razmišljati o tome kako možete poboljšati svoje odnose, a zatim učinite male promjene.

Prepoznajte znakove upozorenja

Pokušajte prepoznati kada negativne emocije počinju navirati, bilo da se radi u stresu, tjeskobi ili osjećaju tuge. Kada prepoznate znakove upozorenja, možete uraditi stvari za koje znate da će vam pomoći u tom slučaju. Na primjer, prijatan razgovor s bliskim prijateljem ili neke opuštajuće vježbe disanja.

Budite svjesni onoga što vam vaše tijelo govori, ali ne dopustite da to preovlada. Ako imate izuzetno loš dan, poduzmite nešto što će učiniti da se osjećate bolje, kao što je ostajanje u krevetu, duže nego obično. Uživajte u tome, ali ne dopustite da to pređe u izležavanje. Zatim izađite i nastavite sa svakodnevnim životom.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton