BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kako smanjiti rizik od moždanog udara

 

Neki ljudi su izloženi većem riziku od moždanog udara od ostalih, međutim taj rizik se može minimizirati.

Iako se neki od  faktora rizika, kao što su starosna dob i genetika, ne mogu promijeniti, jednostavne promjene u načinu života mogu prevenirati pojavu moždanog udara.

Ako ste već jednom imali moždani udar, promjenom načina života možete prevenirati pojavu drugog udara.

Do moždanog udara dolazi usljed problema sa cirkulacijom krvi. Najčešće je uzrokovan sužavanjem krvnih sudova usljed začepljenja arterija (ateroskleroza) ili zbog formiranja krvnih ugrušaka koji sprječavaju cirkulaciju.

Stariji ljudi koji imaju visok krvni tlak (hipertenziju), nepravilne otkucaje srca (atrijalnu fibrilaciju), visok holesterol u krvi i dijabetes, izloženi su većem riziku od moždanog udara..

Kada je u pitanju smanjenje rizika od moždanog udara, kao preventivne mjere se preporučuju: zdrav način ishrane, redovno vježbanje, prestanak pušenja i umjerena upotreba alkoholnih pića.

Prestanite pušiti
Pušenje udvostručava rizik od moždanog udara jer dovodi do zakrečenja arterija i stvaranja krvnih ugrušaka.

Razumno konzumirajte alkoholna pića
Pretjerano konzumiranje alkoholnih pića dovodi do povećanja krvnog tlaka. Ako konzumirate alkohol u razumnim granicama, time nećete povećati rizik od moždanog udara.

Zdrava ishrana
Jedite što više svježeg voća, povrća i sušenog voća. Nastojte da pojedete bar pet porcija voća i povrća dnevno.

Da biste smanjili rizik od ateroskleroze, prestanite da konzumirate zasićene masnoće. Umjesto crvenog mesa, radije birajte ribu i meso peradi.

Smanjite upotrebu soli jer ona dovodi do povećanja krvnog tlaka.

Budite aktivni
Redovno vježbanje pomaže kod snižavanja krvnog tlaka, dovodi do uspostavljanja uravnoteženog nivo masnoća u krvi i poboljšava sposobnost tijela da odgovori na inzulin, hormon koji kontrolira nivo šećera u krvi.

Izaberite aktivnost koja vam se dopada, kao što su hodanje, ples ili vrtlarstvo. Nije važno kojom se aktivnošću bavite, bitno je samo da vas aktivnost može dovoljno zagrijati i umoriti.

Nemojte se preforsirati na početku. Počnite sa laganim aktivnostima, a kasnije postepeno pojačavajte tempo.

Moždani udar se generalno može prevenirati, iako ga u nekim slučajevima, nije moguće spriječiti. Ipak, ukoliko vodimo zdrav način života, možemo dosta učiniti na polju prevencije.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton