BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Koliko je potrebno vježbati

Ovdje možete da saznate preporučeni nivo aktivnosti za djecu i odrasle za održavanje zdravlja, uključujući jednostavne ideje za svakodnevno vježbanje.

Koliko vam treba fizičke aktivnosti zavisi od vaše startne pozicije. Preporučeni nivo aktivnosti:

  • Odrasli: 30 minuta fizičke aktivnosti umjerenog intenziteta najmanje pet dana sedmično.
  • Djeca: 60 minuta svakodnevne fizičke aktivnosti umjerenog intenziteta.
  • Ciljevi mogu biti ostvareni vježbajući po deset minuta nekoliko puta tokom dana.

Vaše godine, opće zdravstveno stanje i trenutni nivo aktivnosti će odrediti koliko ćete se forsirati. Ukoliko neko vrijeme niste vježbali, ne brinite. Dokazano je da neaktivni ljudi postignu više kada nastave sa aktivnostima nego oni koji su već u formi.

Mnogi ljudi formiraju mišljenje o vježbanju u toku školovanja, na časovima tjelesnog odgoja, dok trče po hladnim igralištima u majicama i šorcevima.

LJudi su takođe obeshrabreni TV prikazima iscrpljenih maratonaca na amaterskim utrkama, ili mitovima poput “bez bola nema uspjeha” ili “star sam da bih počeo”.

Međutim, postati aktivan ne znači otići u teretanu,  znojiti se na traci za trčanje ili igrati za  kafanski tim vikendima u toku zimskog perioda.

Fizička aktivnost je veoma široko definirana. U osnovi, to je svaka aktivnost koja vas zagrijava i ostavlja bez daha.

Osoba koja nije u formi ili ima problema sa prekomjernom težinom, umoriće se uspinjanjem uz blagi nagib, dok će jednom atletičaru trebati dosta da trči dok ne osjeti umor.

Fizička aktivnost podrazumijeva niz pokreta, od sportskog takmičenja i vježbanja do aktivnih hobija, trčanja, vožnje biciklom i kućanskih aktivnosti i poslova tipa “uradi sam”.

Odraslima je potrebno minimum 30 minuta fizičke aktivnosti umjerenog intenziteta, najmanje pet dana sedmično. Djeci i mladim ljudima potrebno je 60 minuta dnevno.

Ne morate vježbati 30 minuta odjednom. Polusatno vježbanje možete podijeliti na tri desetominutne aktivnosti u toku dana.

To može uključivati i svakodnevne aktivnosti (npr. šetnju do trgovine ili izvođenje psa u šetnju), struktuirano vježbanje ili sport, ili kombinaciju navedenog.

Aktivan životni stil

Najbolji način da dugoročno ostanete aktivni, jeste da uključite fizičke aktivnosti u svoj svakodnevni život. Možete prošetati ili voziti se biciklom umjesto autom.

Možda biste se mogli baviti aktivnim hobijima, kao što je vrtlarstvo, ili društvenim sportovima, kao što je npr ples.

Zapamtite, koristi od fizičkih aktivnosti traju sve dok ste aktivni.

Slijedi nekoliko savjeta o preporučenim nivoima aktivnosti u zavisnosti od starosne dobi i zdravstvenog stanja:

Djeca i mladi ljudi

Djeca i mladi ljudi bi trebali imati svakodnevnu fizičku aktivnost umjerenog intenziteta u trajanju od 60 minuta. Najmanje dva puta sedmično, trebali bi se baviti aktivnostima koji jačaju kosti i mišiće i koji povećavaju savitljivost.

Ovo se može postići svakodnevnim aktivnostima kao što su:

  • igra u toku školskih odmora
  • šetnja do škole i natrag
  • časovi tjelesnog odgoja
  • sport
  • plivanje
  • vožnja biciklom
  • razne igre

Odrasli

Za održavanje zdravlja, odrasli bi trebali imati minimum 30 minuta fizičke aktivnosti umjerenog intenziteta, najmanje pet dana u toku sedmice. Ovo se može postići u toku jednog vježbanja ili u serijama od po deset minuta. Preporučene aktivnosti uključuju:

  • odlazak na posao pješice ili biciklom
  • korištenje stepenica
  • obavljanje manuelnih zadataka

Mogli biste uključiti dvije ili tri intenzivnije aktivnosti, kao što su sportske aktivnosti, odlazak u teretanu ili plivanje. Tokom vikenda možete razmisliti o sljedećem:

  • dugim šetnjama
  • vožnji bicikla
  • plivanju
  • sportskim aktivnostima
  • “uradi sam” poslovima
  • vrtlarstvu

Stariji ljudi

Preporuke za odrasle takođe su primjenjive i na starije ljude. Stariji ljudi bi trebali posebnu pažnju obratiti na kretanje i održavanje mobilnosti u toku svakodnevnih aktivnosti. Aktivnosti koje povećavaju snagu, koordinaciju, ravnotežu i izdržljivost su od posebne koristi.

Preporučene aktivnosti uključuju svakodnevno:

  • šetnju
  • vožnju biciklom
  • “uradi sam” poslove
  • rad u vrtu

Iskoristite i najmanju priliku da budete aktivni, kao što je npr. penjanje uz stepenice ili obavljanje manuelnih poslova. Razmislite o dugim šetnjama, vožnji biciklom ili plivanju za vrijeme vikenda.

Osobe sa prekomjernom težinom

Tridesetak minuta svakodnevnog vježbanja može pomoći u održavanju kilaže. Ipak, za  mnoge ljude, naročito ukoliko nema promjena u dijetetskom režimu, 45-60 minuta svakodnevne aktivnosti, neophodno je radi preveniranja gojaznosti..

Gojazni ljudi moraju vježbati od 60 do 90 minuta dnevno da bi izgubili višak kilograma. Aktivnosti kao što je brzo hodanje ili vožnja biciklom mogle bi vam pomoći da izgubite višak kilograma jednako efikasno kao i program vježbanja pod nadzorom.

bhzdravlje

Izvor: nhs.uk


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton