BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kontrolišete li svoj bijes?

 

Ljutnja je normalna, zdrava emocija. Ali upravljanje bijesom može biti problem za mnoge ljude, koji smatraju da im držanje ljutnje pod kontrolom predstavlja teškoću.

Zdravstveni problemi povezani s neobjašnjivim bijesom, obuhvataju visoki krvni pritisak, infarkt, depresiju, tjeskobu, prehlade, gripu i probleme sa probavom. Ali bijes ne mora biti problem. Možete kontrolisati svoj bijes i imate odgovornost da to učinite. Možda vas to plaši, ali će vas takođe i osnažiti.

Bavljenje ljutnjom

Svako ima fizičke reakcije na ljutnju. Budite svjesni onoga na šta vas vaš organizam upozorava i poduzmite korake da se smirite.

  • Prepoznajte znakove svoj bijesa. Vaše srce kuca brže i vaše disanje se ubrzava. Takođe, možete primijetiti druge znakove, kao što su napetost u ramenima ili stiskanje pesnica. Ako primijetite ove znakove, izmaknite se iz ove situacije, ukoliko ste ranije imali slučajeve gubljenja kontrole.
  • Izbrojte do deset. To vam daje vremena da se smirite, tako da možete jasnije misliti i prevladati želju da se iskalite na nekoga.
  • Dišite polako. Neka vam je izdah duži nego udah i opustite se dok izdišete. Obično kada osjećate ljutnju, automatski više udišete, nego što izdišete, a trik je u tome da više izdišete vazduh, nego što udišete. To će vas smiriti i efikasno pomoći da jasnije razmišljate.

Dugoročno kontrolisanje bijesa

Nakon što ste u stanju prepoznati znakove da vas obuzima osjećaj bijesa i u mogućnosti ste da se smirite, možete razmatrati načine kako u globalu kontrolisati svoj bijes.

  • Vježba
    Snizite vaše nivoe stresa s vježbom i opuštanjem. Trčanje, šetanje, plivanje, joga i meditacija su samo neke od aktivnosti koje mogu pomoći da se smanji stres. Vježba, kao dio vašeg svakodnevnog života, dobar je put da se oslobodite nervoze i bijesa.
  • Brinite se o sebi
    Nađite vremena za redovno opuštanje i obezbijedite si dovoljno sna. Droga i alkohol mogu doprinijeti da se problemi sa bijesom pogoršaju. Umjesto ukidanja zabrana, zapravo ih trebamo, kako bi  spriječile naše neprihvatljivo ponašanje uzrokovano bijesom.
  • Budite kreativni
    Pisanje, komponovanje muzike, ples ili slikanje, može opustiti napetost i pomoći u smanjenju osjećaja ljutnje.
  • Razgovarajte o tome
    Raspravljanje o vašim osjećajima s prijateljima može biti korisno i mogu vam pomoći da steknete različit uvid u situaciju.

Uočite način na koji razmišljate

Pokušajte da se otarasite bilo kakavog načina razmišljanja koji vam ne pomaže. Ako često razmišljate u stilu “To nije fer” ili “Ljudi poput njih ne bi trebali biti tu”, to ne pomaže.

Ovakva razmišljanja držaće vas usredotočenim na to što vas ljuti, šta god da je u pitanju. Oslobodite se ovakvih misli i biće vam lakše da se smirite.

Nemojte koristiti fraze koje sadrže:

  • Uvijek (na primjer, “Ti uvijek to radiš”).
  • Nikada (“Nikada me ne slušaš”).
  • Treba/ne treba (“Trebao bi raditi ono što želim”…”Ne bi trebao biti na cesti”).
  • Mora/ne mora (“Moram doći na vrijeme”…”Ne smijem kasniti”).
  • Treba da/ne treba da (“LJudi mi se trebaju skloniti s puta”)
  • “To nije fer”.

Pomoć

Ako osjećate da vam treba pomoć u suočavanju s vašim bijesom, posjetite ljekara opšte prakse. Postoje privatni tečajevi i terapeuti koji mogu pružiti pomoć vezano za probleme s bijesom. Prethodno se uvjerite da li se radi o terapeutu koji ima licencu za rad.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton