BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kućanski poslovi kao vježba

 

Obavljanje dnevnih kućanskih poslova može vam pomoći da izgubite kilažu, ostvarite tonus mišića i budete zdravi i u formi. Ključ je u tome da izvučete korist iz svakog pokreta koji napravite.

Evo nekoliko savjeta o tome kako se kućanski poslovi mogu pretvoriti u vježbu, u cilju sagorjevanja kalorija, mršavljenja i postizanja tonusa mišića.

Zagrijavanje

Pustite omiljenju muziku i počnite sa laganim kućanskim poslovima, kao što su skupljanje stvari i brisanje prašine, nekih tri do pet minuta. Znat ćete da ste se dovoljno zagrijali kada osjetite da su vam se zglobovi razgibali i mišići rastegnuli, ali se još uvijek niste počeli znojiti.

Pranje stakla kružnim pokretima tricepsa

  • Ciljno područje: ramena i tricepsi

Uradite 10 kružnih pokreta na desno i 10 na lijevo. Ovo je višenamjenski pokret koji korisitimo prilikom pranja. Što više se potrudite više ćete i profitirati. Ovo možete prakticirati prilikom poliranja namještaja ili čišćenja kupatila.

Vježba tokom usisavanja

  • Ciljno područje: gornji dio leđa, noge i mišići stražnjice

Zategnite mišiće koliko god možete dok pravite pokret usisivačem naprijed, a onda učinite isto kada usisivač povlačite natrag. Usisivač će, ukoliko je dovoljno težak, pružiti dobar otpor,  samo se potrudite da se krećete dovoljno sporo kako biste postigli odgovarajuće zatezanje mišića.

Peglanje

  • Ciljno područje: ramena, ruke i mišići stražnjice

Dok peglate, čvrsto stisnite mišiće stražnice nekih desetak sekundi. Uradite ovaj pokret deset puta svakih nekoliko minuta. Uskoro ćete primijetiti razliku u tonusu mišića jer će se mišići u donjem dijelu zadržati u polusavijenoj poziciji do 20 minuta nakon mišićne aktivnosti.

Pranje veša

  • Ciljno područje: noge, stražnjica i butine

Polako čučnite dok kupite prljavi veš. Držite leđa u uspravnoj poziciji i neka vam pete dodiruju pod. Ne savijajte gornji dio leđa prema naprijed. Napravite po jedan čučanj za svaki komad veša koji stavljate u košaru..

Slaganje polica

  • Ciljno područje: listovi, bedra i stražnjica

Popnite se na merdevine i zatim se vratite natrag, i tako uradite desetak puta, zakoračivši prvo jednom, a zatim drugom nogom, naizmjenice. Kada se popnete, možete očistiti jednu ili dvije police. Ovu vježbu možete izvoditi dok spremate vitrine ili slažete knjige na policama.

Pranje vrhova vrata

  • Ciljno područje: cijelo tijelo

Ne morate imati merdevine da biste obrisali vrhove vrata, dovoljno će biti ako se popnete na čvrstu stolicu. Ova aktivnost podrazumijeva istezanje i aktiviranje mišića nogu i ruku.

Ribanje podova

  • Ciljno područje: ruke i stomak

Ribajte umivaonike, pločice u kuhinji i kupatilu ručno, a ne pomoću brisača podova. Što jače ribate, to bolje. Forsirajte se da istežete svoj torzo i pravite žustre pokrete rukama.

Pospremanje kreveta

  • Ciljno područje: gornji dio tijela

Pospremanje kreveta oduzima dosta energije. Mijenjanjem posteljine, okretanjem madraca, zatezanjem čaršafa i namiještanjem jastuka, potroši se dosta kalorija.

Možete završiti sa laganim desetominutnim opuštajućim aktivnostima, kao štu su aktivnosti istezanja prilikom odlaganja suđa ili zatezanja kreveta.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton