BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Mršavljenje nakon zimskog perioda

Mnogi ljudi pribjegavaju brzim dijetama kako bi se riješili viška kilograma nagomilanih u toku zime. Međutim takve dijete najčešće daju kratkoročne rezultate. Ključ efikasnog mršavljenja je u izbalansiranoj ishrani i fizičkim aktivnostima.

Hranite se zdravo

Do taloženja masnih naslaga dolazi usljed unosa prekomjernih kalorija koje se ne mogu potrošiti u svakodnevnim aktivnostima.

Brze dijete obično su bazirane na strogoj redukciji energetskog unosa u organizam što dovodi do usporavanja metabolizma.

Za zdravo mršavljenje vrlo je važna uravnotežena ishrana a to podrazumijeva kombinovanje namirnica koje sadrže sve materije koje omogućuju organizmu da funkcionira ispravno i zdravo.

Redovni obroci su takođe jako važni ako želite zdravo izgubiti kilograme. Preporučuje se da češće u toku dana uzimate manji obroke.

Važno je jesti što više voća i povrća i izbjegavati namirnice bogate zasićenim masnoćama. Ne preporučuje se preskakanje obroka jer to takođe dovodi do usporavanja matabolizma.

Važnost vježbanja

Jedan od načina na koji možete ubrzati svoj metabolizam je vježbanje. Emira Dautović, certificirani instruktor aerobika navodi da je kod vježbanja veoma bitno da krenete umjereno, sa vježbama prilagođenim vašim mogućnostima i hronološkoj dobi, postepeno povećavajući napor.

Prema riječima Emire Dautović, jedan od najraširenijih oblika rekreativnog vježbanja za koji vlada veliko interesovanje je aerobik.

Uključivanje u aerobik programe nije ničim limitirano, nije potrebno nikakvo predznanje, a napredak je relativno brz.

Bez obzira za koju vrstu se odlučili, bitno je da vježbanjem povećavate mišićnu masu koja pojačano sagorjeva masti u organizmu. Da bi vaši mišići kao pogonsko gorivo koristili masti nataložene u organizmu važan je način vježbanja.

Zato se pobrinite da unutar svojih redovnih treninga ukomponujete vježbe snage ukoliko želite da izgubite kilograme, jer što budete imali više mišića, gubit će te više sala.

Kako budete razvijali mišiće svojim treninzima snage, ubrzat će se vaš metabolizam, pa će te tako trošiti više kalorija tokom čitavog dana.

Dame se ne moraju bojati da će vježbanjem dobiti velike, napuhane mišiće, jer za razliku od muškaraca, žene imaju 10 do 30 puta manje hormona odgovornih za stvaranje mišića.

Najdjelotvorniji aerobik programi

Prema riječima Emire Dautović, najdjelotvorniji programi aerobika su tzv. “workout” programi tj. treninzi sa opterećenjem (bučice, vrećice sa pijeskom, lopte, gume, lift setovi i sl).

To je ustvari klasični aerobik, čijim kretnjama su dodana vanjska opterećenja kako bi se osiguralo trenutno mišićno opterećenje u što kraćem vremenu.

Glavna karakteristika ovakve vrste treninga je oblikovanje aktivne mišićne mase čitavog tijela, povećanje snage svih mišićnih skupina i smanjenje podkožnog masnog tkiva-sala.

Prednost ovog aerobnog programa u odnosu na druge je u laganijem tempu rada, primjerenosti svima bez obzira na dob i pol, te malom riziku od ozljeda uz uslov da program vodi kompetentan stručnjak. Da bi bio efikasan, ovakav trening mora se redovno provoditi 3 puta nedeljno.

Dobro je imati na umu da ne možete smršati samo na jednom dijelu tijela, ali ga vježbanjem možete problikovati.

Za najbolje rezultate, upotpunite svoje uobičajene treninge sa vježbama koje aktiviraju velike mišićne skupine za čije pokretanje se troši najviše energije, preporučuje Emira.

Želite li preoblikovati svoje tijelo izaberite neki od body “workout” programa u vašem fitnes centru (“body sculpt, body styling, body shaping” i sl.) i pronađite svoj idealan izbor.

bhzdravlje

Autor: Aida Spahić-Zekić


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton