BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Muškarci i emocionalno zdravlje

 

Provjera vašeg emocionalnog zdravlja ne bi vam trebala biti neugodna ili nemuževna. Ona može donijeti istinsku korist u vašem svakodnevnom životu.

Brinuti se o svom  emocionalnom zdravlje je važnije nego što možda mislite. Osjećaj nadzora nad vašim emocijama i držanje vašeg  nivoa stresa pod kontrolom, može  vas zaštititi od depresije i drugih mentalnih bolesti.

Provjerite  ove savjete koji će vam pomoći da zadržite svoje emocionalno zdravlje:

Razgovarajte. Pričanje  o stvarima koje su vam važne je  prvi korak. Puno muškaraca to ne praktikuje. Otvoreni razgovor  vam može pomoći da izgradite  jače odnose s ljudima do kojih vam je stalo i pomoće vam da vaš  problem držite pod kontrolom.

Za početak  otvorite se svojim  bližnjim i onda će se s vremenom razgovor  lakše odvijati . Razgovarajte s nekim ko vas neće osuđivati i  kome je važna vaša dobrobit.

Upravljanje stresom. „Držite oko“ na svom bijesu i nivoima stresa. Ako ste često ljuti  ili osjećate agresivnost, vrijeme je da napravite promjene. Ako vam ljudi  govore da ste razdražljivi, oni su vjerovatno u pravu.

LJutnja je negativno usmjerena energija. Oslobodite se tog viška  energije  na pozitivniji  način,  tako da odete na trčanje ili radite vježbe dubokog disanja.

Potražite pomoć kada život postane težak. Postoje mnogi izvori pomoći za rješavanje emocionalnih problema. Za početak dobro je da se konsultujete sa vašim  ljekarom  opšte prakse. Možete  biti iznenađeni koliko opcija vam je  dostupno. Mnogima je sada dostupan  pristup  kognitivno bihevioralnoj terapiji (KBT) putem interneta.

Održite rutinu. Ponekad život može biti nepredvidljiv, a vi se možete osjećati pomalo izgubljeno. Ako ste bez posla ili ste se rastali s partnerom ili  djeca više ne  žive s vama, moguće je da  odjednom  imate puno slobodnog vremena.

Održavanje rutine je važno za ispunjavanje vaših emocija. Pokušajte da nečim ispunite svoj dan. Ako imate puno slobodnog vremena, ispunite ga  kućnim poslovima, koje  odavno namjeravate da  uradite ili pokušajte s hobijem, za koji do sada niste imali vremena.

Nemojte piti previše. Alkohol može djelovati tako  da se  osjećate neznatno bolje u kratkom vremenskom roku, ali istovremeno  povećava rizik od depresije,  te  potencijalno vodi u ovisnost. Ako  odlučite da pijete, nemojte  prekoračiti  preporučene granice (ne više od tri do četiri čaše dnevno za muškarce).

Napravite  razuman izbor.  Održavanje vašeg organizma  aktivnim i konzumiranje  zdrave hrane  ima pozitivan uticaj na vaše emocionalno i fizičko zdravlje. Promijenite svoj svakodnevni život i osposobite  prostor za  vježbanje i pazite na uravnoteženu ishranu. Konzumiranje pet porcija voća i povrća svakodnevno  je dobar izbor  za početak.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton