BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Održavajte krvni pritisak zdravim

 

Za snižavanje krvnog pritiska i održavanje u grancicama normale od ključnog je značaja zdrav životni stil. Smanjenje krvnog pritiska može značajno uticati na vaše srce. Može spriječiti infarkt ili kap, te smanjiti rizik od gubitka pamćenja u starijoj životnoj dobi.

Ukoliko imate hroničnu bolest bubrega, kontrolisanje krvnog pritiska može vam pomoći da usporite njeno napredovanje. Pridržavajte se dole navedenih savjeta kako bi smanjili krvni pritisak i održali ga u granicama normale.

Vježbajte
Trudite se da svaki dan, tokom pet dana u sedmici, radite neku aktivnost, kao što je šetanje, plesanje, vožnja bicikla ili plivanje. Ukoliko niste navikli da vježbate, nemojte počinjati naglo. Posavjetujte se sa doktorom koji tip i intenzitet vježbi vama odgovara za početak i postepeno vremenom pojačavajte intenzitet.

Hranite se zdravo
Zdrava i uravnotežena ishrana može vam dosta pomoći u snižavanju krvnog pritiska. Ona uključuje:

  • konzumiranje manje soli
  • konzumiranje manje zasićenih masti
  • konzumiranje pet porcija voća i povrća dnevno

Preporučuje se da konzumirate 6 ili manje grama soli dnevno. Izbjegavajte dosoljavanje hrane koju konzumirate i provjeravajte etikete hrane koju kupujete, jer mnoge namirnice koje kupujete sadrže dodane količine soli.

Zasićene masti se u priličnim količinama mogu pronaći u putru, loju, masnim dijelovima mesa, kobasicama, keksu, biskvitima, te hrani koja sadrži palmino ili kokosovo ulje.

Preporučuje se konzumiranje voća i povrća u što većim količinama, bilo da je svježe, zamrznuto, iz konzerve ili cijeđeno.

Smršajte
Vježbanje i i zdrava ishrana pomoće vam da izgubite kilograme. Gojaznost pojačava rizik od hipertenzije (visokog krvnog pritiska), pa je od velike važnosti da održavate zdravu tjelesnu težinu.

Kontrolišite unos alkohola
Preporučuje se da dnevno konzumiranje alkohola ne prelazi više od tri alkoholne jedinice za muškarce, te ne više od dvije jedinice dnevno za žene. Redovno konzumiranje alkohola koje podrazumijeva unošenje više od propisanih doza dovodi vas u rizik od visokog krvnog pritiska.

Jedinica alkohola je približno jednaka jednoj krigli piva ili 125ml vina ili 3ml žestokog pića.

Prestanite pušiti
Iako pušenje ne podiže krvni pritisak, ono pojačava rizik od srčanog oboljenja. Prestanak pušenja znatno umanjuje ovaj rizik. Naročito je bitno da prestanete pušiti ukoliko patite od hipertenzije.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton