BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Ostvarite uspješan razvod

 

Razvod može dovesti do problema s mentalnim i fizičkim zdravljem. Uopšteno, stres, tjeskoba, depresija i napadi panike nisu neuobičajeni. To može uticati na san, izazvati umor, iscrpljenost i opšti nedostatak pažnje i koncentracije.

Imate o puno čemu razmišljati tokom razvoda, posebno o brizi za djecu, zatim kako to saopštiti svojim roditeljima i nositi se s njihovim pridikama, preseljenju u novi stan, promjeni bankovnog računa, podjeli imovine i uz sve to ići na posao.

Iako možda podsvjesno ne želite da se razvedete, postoji mogućnost da to “pregrmite” na zdrav način, radije nego da se tome samo prepustite. Ovih sedam ključnih koraka će vam olakšati oporavak nakon razvoda:

Prihvatite svoju situaciju

Prihvatite da je brak gotov. Pokušajte shvatiti što je pošlo po zlu i preuzmite svoj dio odgovornosti, ali samo svoj dio. Neki ljudi žele preuzeti svu odgovornost ili nimalo odgovornosti. Postavite sebi pitanja o onome što se desilo i pokušajte shvatiti što se događalo ispod površine. Na primjer, ako je druga osoba imala aferu, pokušajte shvatiti što je bio uzrok tome. Isto tako, ako ste se udaljili, razmislite o tome koliko se sve promijenilo otkako ste se prvi put susreli.

Upravljanje svojim emocijama

Najčešće emocije su tuga, strah, ljutnja, ogorčenost, sumnja, kajanje i krivica. U ovoj ranoj fazi posebno, trebate pomoć i podršku od prijatelja. Takođe je potrebno da date sebi vremena i prostora. Neke kognitivno bihevioralne tehnike mogu stvarno pomoći, kao što su nastojanje da promijenite negativne posljedice, te učite kako biti optimist.

Razvijanje strategija za osobni rast

Morate prepoznati svoje prednosti i slabosti i razviti akcioni plan. To će vam izgraditi samopouzdanje i pomoći vam da upravljate svojim osjećajima, kad nekoga izgubite. Akcioni plan uključuje postavljanje ciljeva, tako da na primjer, ako znate da ćete se suočiti s usamljenošću, možete je prevladati korak po korak.

Dopustite prijateljima i obitelji da vam pomognu

Identificirajte svoju mrežu podrške. Razmislite o ljudima koji su tu za vas. Ali isto tako prepoznajte prepreke, kao što su prijatelji ili članovi obitelji koji će vam držati pridike i govoriti da su znali da će se to dogoditi. Razmislite o odnosima koje želite ojačati. Ako ste prilično dobri s nekim prijateljima u uredu, viđajte ih češće. Ili, možda možete obnoviti kontakt s nekim, ko je prošao kroz razvod prije nekoliko godina.

Suočavanje s novčanim problemima i praktičnim pitanjima

Razmotrite vaša finansijska i realna sredstva kao i moguće izazove na tom području. Ovo može uključiti i to kako se osloboditi nekih sredstava iz vaše kuće ili kako možete zaraditi dodatni novac tokom slobodnog vremena kojeg sada imate. To također može obuhvatiti i jednostavne stvari, kao što je kako koristiti kosilicu ili peglu ili kako kuhati za djecu, kada su ona stalno uz vas.To su sve praktične stvari koje ljudi obavljaju, kako bi se osjećali bolje i manje mislili na razvod.

Efikasno komunicirajte s bivšim partnerom

To je još jedno područje koje može izazvati ogroman stres. Ako imate djecu, vrlo je važno da se trudite efikasno komunicirati s bivšim partnerom.To uključuje i ublažavanje bijesa, upravljanje emocijama i stvaranje jasne ideje o tome što želite postići, bez posezanja za svađama.

Postavljanje ciljeva za budućnost

Važno je da počnete vjerovati da je “danas prvi dan ostatka vašeg života”. To znači biti slobodan, biti zadovoljan, oporaviti se i ponovno pronaći ljubav, kao i ostvariti svoje nade, snove i ambicije.

Razvod braka može biti poražavajući i bolan, a biće i loših dana. No, negativno razmišljanje dovodi do negativnih emocija, što dovodi do lošeg zdravlja, pa je važno da više mislite pozitivno i na bolje dane.

Razvod je prilika za promjenu. Postoji puno stvari koje ne možete učiniti, ako ste u braku. LJudi su skloni kompromisima i potiskuju vlastite hobije ili karijere u drugi plan. Razvod je prilika da razmislite o stvarima koje ste voljeli ali ko jeste možda zapostavili, te shvatiti da svoju budućnost možete preoblikovati vi sami.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton