BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Pazite na svoje bubrege

 

Bubrezi su od velike važnosti za vaše cjelokupno zdravlje, pa je izuzetno bitno da vodite računa o njima. Sledećih pet jednostavnih pravila pomoće vam da svoje bubrege održite zdravima.

Pijte dovoljno tekućine

Konzumacija dovoljno tekućine pospješuje normalno funkcionisanje vaših bubrega. Indikator da pijete dovoljnu količinu tekućine je ukoliko vam je urin boje slame ili blijeđi. Tamnija boja urina je znak dehidratacije.

Tokom toplog vremena, ili ako putujete u toplije krajeve, ili tokom vježbanja treba da pijete više tečnosti nego inače, kako bi nadoknadili tekućinu koju izgubite znojenjem.

Jedite zdravo

Uravnotežena ishrana osiguraće vašem tijelu sve potrebne minerale i vitamine. Jedite što više voća i povrća, i integralnih proizvoda kao što je integralna pasta ili riža. Izbjegavajte slanu i masnu hranu.

Prestanite pušiti i ne konzumirajte puno alkohola

Pušenje i konzumiranje prevelike količine alkohola tjera vaše bubrege da rade jače kako bi uklonili toksine iz vaše krvi. Prestanite pušiti i ograničite konzumaciju alkohola na dva pića dnevno za muškarce, i jedno piće za žene.

Pazite na pritisak

Redovno kontrolišite krvni pritisak. Povećan krvni pritisak nema simptome, ali može znatno uticati na zdravlje bubrega. Jednostavna, brza i bezbolna kontrola pritiska dostupna je u svakoj bolnici.

Održavajte formu i težinu

Prevelika tjelesna težina podiže vaš krvni pritisak, što je loše za vaše bubrege. Trudite se da održavate zdravu tjelesnu težinu, tako što ćete biti aktivni i ne konzumirati prevelike količine hrane. Trudite se da ste aktivni najmanje 30 minuta dnevno, tokom pet dana u sedmici.
Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton