BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Pet dnevnih porcija voća i povrća

 

Voće i povrće važan su dio uravnotežene ishrane, i imaju veliku ulogu u očuvanju zdravlja. Nutricionisti preporučuju da se dnevno jede najmanje pet porcija od 80g povrća i voća.

Ova nuticionistička preporuka podrazumijeva pet porcija voća i povrća, a ne po pet porcija jednog te drugog.

Pet razloga za pet porcija

  • voće i povrće imaju odličan ukus, veoma su raznovrsni i postoji jako velika mogućnost izbora
  • predstavljaju odličan izvor vitamina i minerala, uključijući folat, vitamin C i kalijum
  • odličan su izvor vlakana, koji pomažu održavanju zdravog želudca, sprječavaju zatvor i duge probleme sa varenjem. Ishrana bogata vlaknima, umanjuje rizik od raka crijeva
  • umanjuju rizik id srčanih oboljenja, kapi i nekih oblika raka
  • voće i povrće doprinosi održavanju zdrave i uravnotežene ishrane

Voće i povrće imaju jako male količine masti i kalorija (ukoliko ih ne pržite u velikim količinama ulja), pa njihova konzumacija pomaže u održavanju zdrave tjelesne težine i pospješuje zdrav rad srca.

Kako bi imali što više koristi, vaših pet porcija dnevno treba da budu raznovrsne i da uključuju razne vrste voća i povrća. Razlog tome je činjenica da različite vrste voća i povrća imaju različite kombinacije vlakana, vitamina, minerala i drugih hranljivih sastojaka.

Gotovo svo voće i povrće ubrajaju se u ono koje možete konzumirati u vaših pet porcija. Od popularnog povrća krompir ne spada u ovu grupu, jer uglavnom donosi skrob u vašu ishranu.

Šta spada u povrće za pet porcija

Voće i povrće ne moraju biti svježi kako bi se računali kao jedna porcija, niti se moraju jesti sami. Mogu biti dio obroka.

U povrće koje se računa za pet porcija dnevno spada:

  • svježe voće i povrće
  • zamrznuto voće i povrće
  • konzervisano voće i povrće. Kupujte ono koje je konzervisano u vlastitom soku ili vodi, bez dodatog šećera ili soli
  • sušeno voće
  • voće i povrće skuhano u jelima kao što su supe, variva i jela sa tjesteninom
  • čaša (150ml) nešećerenog stopostotnog soka od voća ili povrća. Sok se računa maksimalno kao jedna porcija koliko god da ga popijete, jer sadrži manje vlakana nego cijelo voće ili povrće
  • grah i zrnasto povrće, koji se računaju najviše kao jedna porcija, koliko god da ga pojedete, jer sadrži manje hranljivih sastojaka od ostalog voća i povrća
  • Voće i povrće u gotovim i polugotovim jelima, supama, gotovim sosovima, pudingu. Neka gotova i polugotova jela sadrže velike količine soli, šećera i masti, pa se preporučuje da ih konzumirate u malim količinama.

Šta se ne računa?

Krompir spada u povrće, ali se ne ubraja u povrće koje se treba konzumirati u pet porcija dnevno. Razlog tome je činjenica da je glavna hranljiva supstanca koju dobijamo iz krompira škrob.

Kada ga konzumiramo u jelo, obično je zamjena za druge izvore škroba kao što su hljeb, pasta ili riža. Ostalo povrće koje se uz krompir ne ubraja u ovu grupu je bokvica i neke tropske vrste povrća.

 Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton