BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Prednosti vježbanja

Istraživanja su pokazala da redovno vježbanje donosi brojne koristi vašem zdravlju, pouzdanju i uopšte kvalitetu života. Vježbanje je odličan lijek protiv stresa, pomaže vam da smršate i smanjuje rizik od opasnih hroničnih oboljenja.

Najmanje 30 minuta fizičke aktivnosti umjerenog intenziteta, pet dana u sedmici, je sve što vam treba kako bi značajno unaprijedili svoje zdravlje.

Djeca i mladi ljudi trebalo bi da su aktivni najmanje sat vremena dnevno kroz aktivnosti kao što su sport, igra, ili pješačenje u i iz škole.

Čak i mala količina fizičke aktivnosti može smanjiti rizik od neke ozbiljne hronične bolesti, kao što su srčana oboljenja, kap, neki tipovi raka, dijabetes tipa dva, i do 50%. Može smanjiti rizik od prerane smrti za 20 – 30%.

Prednosti fizičke aktivnosti uključuju:

  • bolje zdravlje
  • više energije
  • smanjenje stresa
  • jačanje mišića i kostiju
  • bolja koordinacija, snaga i pokretljivost
  • poboljšan san
  • poboljšan tjelesni izgled
  • dostizanje i zadržavanje željene težine
  • osjećaj uspjeha
  • veći osjaćaj samostalnosti

Neaktivan životni stil

Smatra se da su ljudi manje aktivni u današnje vrijeme, jer su tehnološka dostignuća život učinila lakšim. Manje se krećemo i sagorjevamo manje energije nego ranije.

Vozimo se autima ili autobusima. Mašine nam peru odjeću i posuđe, a zabavljamo se sjedeći ispred televizora ili kompjuterskog ekrana.

Sve manje ljudi se bavi fizičkim poslovima, a većina nas radi na mjestima i pozicijama koje zahtjevaju jako malo fizičkog napora. Kućni poslovi, kupovina i druge svakodnevne aktivnosti, danas su dosta lakše za obavljati nego u prethodnim generacijama.

Ovo znači da svako od nas treba da razmisli o tome da poveća svoje fizičke aktivnosti, i pronađe one koje se uklapaju u njegov životni stil, a lako se mogu uključiti u svakodnevnicu.

Za većinu ljudi preporučuje se da češće hodaju sa djecom do i iz škole, te da idu bibicikom na posao.

Svoju preporučenu dozu aktivnosti od 30 minuta dnevno tokom pet dana u sedmici, možete dostići i u blokovima od 10 ili 15 minuta.

Dnevna rutina od 30 minuta fizičke aktivnosti veoma je korisna u kontroli tjelesne težine. Ipak, za velik broj ljudi, naročito ako ne mijenjaju način ishrane, preporučuje se 45 do 60 minuta aktivnosti svakog dana kako bi spriječili gojaznost.

LJudima koji su bili gojazni i uspjeli su da smršaju, preporučuje se i do 60-90 minuta aktivnosti dnevno kako bi izbjegli ponovno debljanje. Aktivnosti kao što je intenzivnije šetanje, ili vožnja bicikla, smatraju se jako efikasnim za skidanje kila.

Dizanje raspoloženja

Fizička aktivnost može popraviti i mentalno zdravlje i raspoloženje. Veoma je korisna za ljude sa anskioznoti i depresijom, a može i spriječiti pojavljivanje ovih stanja.

Generalni je sta da ljudi koji redovno vježbaju imaju bolje mišljenje o sebi i jače samopouzdanje.

Prednost kod vježbanja je i ta da nakon određenog perioda redovnog vježbanja počnete razmišljati i o drugim aspektima svog zdravlja, pa je česta pojava da ljudi koji počnu da vježbaju nakon određenog vremena smanje i poroke u svom životu, kao što su alkohol i cigarete.

bhzdravlje

Izvor: nhs.uk


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton