BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Prestanite pušiti

 

15 godina nakon prestanka pušenja, rizik od srčanog udara je isti kao da nikada niste pušili.

Godinu dana nakon prestanka pušenja, rizik od srčanog udara je upola manji nego da ste nastavili pušiti, a nakon 10 godina rizik od raka pluća je upola manji u odnosu na pušače.

Znate da je to loše za vas, znate da treba da prestatenete, ali evo da vas podsjetimo zašto: bićete zdraviji, imaćete više novca, vaš dah i odjeća neće smrditi, izgledaćete puno bolje i vjerovatno ćete živjeti duže. I nećete više predstavljati opasnost po zdravlje vaše familije i ljudi oko vas.

Pušenje truje vaše tijelo i uzrokuje preko 80% smrtnih slučajeva raka pluća, bronhitisa i emfizema (hronično otežano disanje) i jednu četvrtinu smrtnih slučajeva od srčanih oboljenja.

Gotovo da ne postoji  ni jedan dio vašeg tijela koji nije oštećen pušenjem.

Zašto je pasivno pušenje tako opasno po zdravlje?

Nepušači koji udišu tuđi dim (dim iz cigareta drugih ljudi) udišu više od 4000 hemikalija, od kojih se za najmanje 50 njih zna da uzrokuju rak. Za nepušače, udisanje tuđeg dima predstavlja povećan rizik od raka pluća, srčanih oboljenja i moždanog udara.

Za djecu, pasivno pušenje predstavlja dva puta veći rizik od bolesti pluća, uključujući upalu pluća, krup (otečeni disajni putevi u plućima) i bronhitis, zatim neke infekcije uha, pištanje u plućima i astmu. Djeca takođe imaju tri puta veći rizik od raka pluća kasnije u životu u poređenju sa djecom koja žive sa nepušačima.

Mogu li samo smanjiti pušenje, a ne da prestanem?

Možete pokušati, ali vjerovatno neće uspjeti. Pušenje izaziva ovisnost zbog čega je nekim ljudima vrlo teško prestati pušiti. Kada smanjite pušenje vi nastojite da udišete više i dublje dim cigarete kako biste dobili svoju dozu nikotina. Samo potpunim prestankom pušenja možete pobijediti ovisnost.

Zabrinut sam da ću se udebljati ako prestanem pušiti.

Cigarete utiču na vaš apetit i metabolizam i slabe čulo okusa, tako da ljudi često dobiju nekoliko kilograma kada prestanu pušiti. To možete spriječiti vježbanjem i izbjegavanjem visokokalorične hrane. Ali i ako se malo udebljate, ne brinite: možete ponovo smršati sad kada ste ostavili cigarete.

Nakon prestanka pušenja.

Vjerovali ili ne, 15 godina nakon prestanka pušenja, rizik od srčanog udara je kao da nikada niste pušili.

    • Nakon 20 minuta, vaš krvni pristisak i puls se vraćaju na normalnu vrijednost.
    • Nakon osam sati, količina nikotina i karbon monoksida u krvi je prepolovljena i oksigen se vraća na normalan nivo.
    • Nakon 24 sata, karbon monoksid je eliminisan iz vašeg organizma i vaša pluća počinju da se čiste.
    • Nakon dva dana, u vašem organizmu nema nikotina, a jačaju vaša čula za okus i miris.
    • Nakon tri dana, dišete lakše, bronhijalne cijevi se opuštaju i imate više energije.
    • Nakon dvije do 12 sedmica, poboljšava se cirkulacija.
    • Nakon tri do devet mjeseci, funkcija pluća se povećava za 10%. Kašljanje, pištanje i disajni problemi se poboljšavaju.
    • Nakon jedne godine, rizik od srčanog udara je upola manji u odnosu na pušače.
  • Nakon 10 godina, rizik od raka pluća je upola manji u odnosu na pušača.

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton