BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Prestanite sa traženjem izgovora

 

Prestati pušiti nije lako. Prvi korak je da sami sebi priznate da ste ovisnici. Otkrijte šest osnovnih izgovora koje pušači koriste kako bi odložili prestanak pušenja i načine njihovog prevazilaženja.

Ako želite otpočeti novi život i prestati pušiti, morate prestati sa traženjem razloga zbog kojih još ne trebate prestati. Pušenje je štetno za vaše zdravlje. Pušenje takođe može štetiti ljudima u vašem okruženju, i izložiti ih riziku od raka pluća i srčanih oboljenja. Iako ovo vjerovatno znate, vi još uvijek pušite.

Možda ste se čak ubijedili kako od pušenja imate koristi, jer zahvaljujući tome što pušite, imate dobru liniju i oslobođeni ste od stresa.

Neki pušači takođe tvrde da nisu ovisni i da mogu prestati pušiti bilo kada. Međutim, dokazi pokazuju da ovi izgovori obično nisu tačni i nisu vrijedni izlaganja zdravlja riziku.

Šteta je već učinjena

Mnogi ljudi koji puše ovako razmišljaju, oni su već povećali šansu da obole od raka ili nekog drugog oboljenja povezanig sa pušenjem, tako da prestanak pušenja neće imati nekog efekta.

Dokazano je da što duže pušite, u većem ste riziku, tako da što prije prestanete pušiti, bit ćete zdraviji.

Čim prestanete pušiti, vaše će tijelo početi sa oporavkom. Primijetit ćete poboljšanje u disanju i čulu okusa i mirisa, već nekoliko dana nakon prestanka pušenja.

Takođe ćete poboljšati zdravlje vaše familije i prijatelja ne izlažući ih više pasivnom pušenju.

Udebljat ću se i bit ću pod stresom

Medicinski je dokazano je da nikotin ne utiče na osjećaj gladi, niti djeluje umirujuće. Nikotin ubrzava sagorijevanje kalorija, ali dok ste svjesni činjenice da vam je potrebna manja količina kalorične hrane, prestankom pušenja se nećete udebljati. Pokušajte jesti manje kaloričnu hranu i bavite se nekom aktivnošću, umjesto da mijenjate cigarete za hranu.

Potreba za nikotinom između cigareta može vas učiniti stresnim i anksioznim, tako da se osjećate smireno kad pušite. Osjećat ćete mnogo manje stresa kada jednom prestanete sa pušenjem, jer više nećete imati potrebu za nikotinom.

Ako želite zapaliti cigaretu, sačekajte 10 minuta i poteba za duhanom će proći. Udahnite duboko ili prošetajte kako biste se oslobodili od stresa i skrenuli pažnju od potrebe za cigaretama.

Nije pravo vrijeme

Iako je tačno da ne biste trebali prestati pušiti u stresnim periodima, nemojte ovo koristiti kao izgovor kako ne biste nikad prestali.

Izaberite određeni datum, kao što je početak praznika ili početak radne sedmice. Razmislite o situacijama koje vas tjeraju da zapalite cigaretu, kao što je npr. ispijanje kafe ili odlazak u kafanu i izaberite dan kada ćete izbjegavati ova iskušenja.

Ako obavijestite što više ljudi o tome da ste prestali pušiti, lakše ćete prestati. Vi nećete željeti da ih iznevjerite, a pušače možete zamoliti da vas ne nude cigaretama.

Šta će biti sa mojim društvenim životom?

Za mnoge pušače, cigarete predstavljaju važan segment njihovog društvenog života. Vi možete sebe klasificirati kao društvenog pušača koji puši samo onda kada je vani sa prijateljima. Možda ste se povezali sa kolegama za vrijeme pušačkih pauza.

Iako se društveno pušenje može činiti boljim od pušenja 40 cigareta dnevno, pušenje generalno oštećuje vaše zdravlje.

Dobro izgledam sa cigarom

Za neke ljude, držanje duhana zamotanog u papir, djeluje kao nešto atraktivno i moderno. Tinejdžeri mogu misliti da izgledaju starije ili da je pušenje cool.

Međutim, mnogi ljudi smatraju da pušači ne djeluju atraktivno. Žuti nokti, tamni prsti i obojen jezik nisu baš lijep prizor.

Pušenje takođe kvari ten i utiče na prerano starenje kože. Stoga, ukoliko ne želite da ostarite prije vremena, dobro bi bilo da prestanete pušiti.

Tu je i neugodan miris. Duhanski dim se zadržava u vašoj kosi i odjeći dugo nakon što ste ispušili posljednju cigaretu u toku dana.  Mnogi ljudi smatraju da je poljubiti pušača isto kao poljubiti pepeljaru. Ako želite da mirišete svježe, vrijeme je da prestanete,

Ne mogu prestati, jer sam ovisnik

Ima malo istine u ovome. Pušenje je ovisnost koju je teško prekinuti. Međutim, nije nemoguće, ali je potrebno dosta volje da se to učini.

Da biste uspješno prestali pušiti, potrebno je da se suočite sa fizičkom ovisnošću o nikotinu i činjenicom da je pušenje postalo dio vaše svakodnevne rutine.

Fizička ovisnost o pušenju, nakon prestanka pušenja, dovodi do umora, razdražljivosti i slabe koncentracije.

Promijenite svoje navike tako što ćete zamijeniti pušenje cigareta sa nekom od alternativa, kao  što je češće uzimanje vode ili neka druga aktivnost.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton