BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Pušenje i vaš životni stil

 

Ako želite da prestanete pušiti, nekoliko izmjena u životnom stilu može vam pomoći da se oduprete iskušenju da zapalite cigaretu.

Razmišljajte pozitivno
Možda ste ranije pokušavali prestati, ali niste uspjeli, stoga morate sami sebi reći da ćete ovaj put uspjeti.

Napravite plan prestanka pušenja
Donesite odluku, odredite datum prestanka i pridržavajte se toga. Nemojte da vas pokoleba odlazak na neku svadbu ili zabavu, ili neka druga prilika u kojoj biste inače pušili.

Promijenite ishranu
Je li vam najdraže zapaliti cigaretu poslije ručka? U najnovijoj studiji provedenoj u Americi, otkriveno je da neke vrste obroka sa mesom povećavaju uživanje u cigaretama. Druga vrsta hrane kao što su sirevi, voće i povrće, utiču na to da cigarete imaju lošiji okus. Stoga, zamijenite vaš uobičajeni mesni odrezak sa vegetarijanskom pizzom.

Promijenite vrstu pića
Ista studija je takođe istraživala i uticaj pića na pušenje. Pića poput alkohola, kole, čaja i kafe, utiču na to da cigarete imaju bolji okus. Stoga, kada ste vani, pijte mnogo vode i prirodnih sokova. Neki ljudi smatraju da su promjenom pića, na primjer prelaskom sa vina na votku i sok od paradajza, promijenili svoj odnos prema cigaretama.

Identificirajte vrijeme kada problem nastaje

Žudnja za cigaretom može trajati pet minuta, stoga, prije nego što popustite, napravite listu petominutnih strategija. Na primjer, možete napustiti zabavu na minutu, plesati ili otići do šanka. Razmilsite o sljedećem: kombinacija pušenja i pića povećava rizik od raka usta za čak 38 puta.

Potražite podršku
Ako prijatelji ili članovi porodice žele takođe da prestanu sa pušenjem, predložite im da prestanete zajedno.

Krećite se
Naučne studije su dokazale da vježbanje (makar petominutna šetnja ili istezanje) smanjuje želju za cigaretom i čak može dovesti do toga da se u mozgu počnu lučiti hemikalije koje sprječavaju žudnju za cigaretom.

Družite se s ljudima koji ne puše
Kada ste na nekom partiju, družite se sa nepušačima.
Kada posmatrate pušače, nemojte da im zavidite. Razmišljajte na način da je to što oni rade vrlo čudno – paljenje malog valjkastog bijelog štapića i udisanje dima.

Zaposlite ruke i usta
Terapija zamjene nikotina udvostručava vašu šansu da uspijete. Pored flastera, postoje i sićušne tablete, gume i sprejevi za nos. Ako želite da nešto držite u ruci umjesto cigarete, koristite inhalator. Nastojte držati piće u ruci u kojoj obično držite cigaretu i pijte pomoću slamke kako bi usta držali zaposlenim.

Napravite spisak
Stalno se podsjećajte na to zašto ste odustali. Napravite spisak razloga i čitajte ih kada vam bude potrebna podrška.

 Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton