BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Recite ne soli

 

Najnovija istraživanja sprovedena u Evropskoj uniji pokazuju da dosta ljudi jede velike količine soli. Dodatno dodavanje soli tokom obroka predstavlja samo mali dio ovog problema, jer se 75% soli koju koju unosimo u organizam već nalazi u hrani koju jedemo.

Zašto smanjiti unos soli

Pretjerana konzumacija soli podiže krvni pritisak, što može biti jako opasno, jer visok krvni pritisak često nema simptome, a tri puta povećava mogućnost od pojave srčanih oboljenja ili kapi.

Smanjenje unosa soli u organizam, snižava krvni pritisak, što znatno umanjuje rizik od srčanih oboljenja i kapi.

Kako znati koliko je previše

Odrasle osobe ne bi trebale da jedu više od šest grama soli dnevno. To je približno jednako količini od jedne male kašike. Djeca bi trebala da jedu još manje. (preporuke za djecu i bebe)

Provjeravajte ambalažu namirnica
Smanjivanje dodatne soli koje stavljate u obroke je samo dio rješenja. Kako bi zaista smanjili unos soli u svoj organizam, morate postati svjesni količina soli koje se već nalaze u namirnicama koje kupujete, i izbjegavati one namirnice koje već sadrže velike količine.

Na sreću etikete na namirnicama, danas dosta olakšavaju praćenje ovih podataka. Informacije o hranljivim vrijednostima obično se nalaze na poleđini ambalaže. Tražite podatak koji pokazuje koliko soli ima na 100g namirnice koju kupujete.

  • Visok nivo soli je ukoliko namirnica ima više od 1.5g soli na 100g (ili 0.6g sodiuma)
  • Nizak nivo je 0.3g na 100g (ili 0.1g sodiuma)

Ukoliko je količina soli između ovih vrijednosti, to se smatra umjerenom količinom soli.

Preporučuje se da namirnice bazirate na onima koje imaju nizak ili umjeren nivo soli, a namirnice sa visokim nivoom soli ograničite na povremenu konzumaciju.

Na nekim namirnicama danas možete naći sistem mjerenja koji je baziran na svjetlima semafora. Ova svjetla predstavljaju nivo masti, šećera i soli u namirnici koju kupujete. Crveno znači da  namirnica ima visok nivo soli, pa ishranu bazirajte na onima koje imaju žutu ili zelenu oznaku.

Sol i sodijum

Sol je po hemijskom sastavu i sodium hlorid. Ponekad etikete na namirnicama, sol predstavljaju kao sodium, ali postoji jednostavan način da na osnovu količine sodijuma koja je navedena izračunate koliko namirnica zapravo ima soli:

Sol = sodium x 2.5

Bebe, djeca i sol

Bebe i djeca mlađa od 11 godina trebali bi da jedu manje soli od odraslih. Bebe mlađe od jedne godine ne bi smjele da jedu više od 1g dnevno, jer njihovi bubrezi ne mogu da podnesu više. Ukoliko dojite bebu ona će dobiti potrebnu količinu soli iz mlijeka. Zamjensko mlijeko za bebe takođe sadrži neophodnu količinu soli.

Nemojte dodavati sol u hranu ili mlijeko beba, i nemojte bebama davati nikakvu drugu hranu osim one koja je namijenjena njima, jer drugi oblici hrane sadrže nivo soli koji je previsok za njih.

Preporuka dnevnog unosa soli za djecu zavisi od godina djeteta:

  • 1 do 3 godine: 2g soli dnevno (0.8g sodium)
  • 4 do 6 godina: 3g soli dnevno (1.2g sodiuma)
  • 7 do 10 godina: 5g soli dnevno (2g sodiuma)
  • 11 i više godina: 6g soli dnevno (2.4g sodiuma)

 Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton