BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Savjeti za vježbanje

Ovdje možete pronaći ideje za kancelarijske službenike, mlade roditelje, umirovljene ljude ili djecu kako da uključe vježbanja u njihovu svakondevnicu.

Biti fizikčki aktivan najmanje trideset minuta dnevno, najmanje pet dana u sedmici, lakše je nego što mislite.

To može uključivati bilo šta, od vrtlarenja do vožnje biciklom na posao. Ne morate uraditi sve odjednom. Polusatnu normu možete ostvariti i putem nekoliko kraćih vježbi u toku dana.

U aktivnosti koje se ubrajaju u ovih 30 minuta spadaju one aktivnosti koje vas zagrijavaju i ostavljaju bez daha.

Bilježite svoje tridesetominutne aktivnosti u dnevnik. To će vam pomoći da ostanete fokusirani i motivirat će vas tokom sedmice.

Dnevnik će vam pomoći u planiranju i obavljanju fizičkih aktivnosti. Tako ćete stvoriti naviku da praktikujete fizičku aktivnost svaki dan. Održavanje linije će postati dio svakodnevne rutine.

Savjeti za uključivanje vježbanja u vaš životni stil

Kancelarijski službenici:

  • Idite biciklom ili bar prošetajte dio puta do posla, ako niste u mogućnosti da u potpunosti pješice idete na posao. Izađite iz sredstava javnog prevoza jednu stanicu prije konačne destinacije.
  • Razgovarajte o projektnim idejama sa kolegama dok idete u šetnju.
  • Ustanite kad pričate na telefon.
  • Prošetajte do radnog stola vašeg kolege, radije nego da s njim razgovarate preko telefona.
  • Koristite stepenice umjesto da idete liftom ili izađite iz lifta ranije, a zatim koristite stepenice.
  • Prošetajte za vrijeme pauze za ručak. Mijenjajte pravce i načine na koji ćete šetati  u toku sedmice.
  • Koristite pauzu za ručak kao biste vježbali. Možda u vašoj firmi postoji teretana ili se u blizini nalazi bazen ili sportsko igralište.

Zaposlene majke:

  • Šetajte sa vašom djecom do škole i nazad. Ovo će takođe pomoći vašoj djeci da razviju naviku da budu fizički aktivni.
  • Vježbajte sa vašim djetetom. Odvedite ga na bezen ili se igrajte s njim  vrtu ili u parku.
  • Iako ne zvuči privlačno, kućanski poslovi mogu biti dobra vježba, ovisno o načinu na koji ih izvodite. Najzahtjevnije aktivnosti uključuju usisavanje, brisanje podova, mijenjanje posteljine, pranje prozora i ribanje kade i šporeta.

Mladi roditelji:

  • Mladi roditelji često nemaju vremena za vježbu. Međutim postoje načini na koje se može vježbati dok se brinete za bebu.
  • Ako idete na tračanje, povedite bebu sa sobom u odgovarajućoj nosiljci. Postoje i načini da povedete bebu sa sobom kada se vozite biciklom.
  • Vježbajte za vrijeme pauze za ručak na poslu. Možete dosta uraditi za pola sata.
  • Na vašem radnom mjestu možda postoji teretana gdje se možete učlaniti npr. na časove fitnesa za vrijeme pauze za ručak. Možda negdje u blizini postoji bazen ili tenis klub.

Oni koji su ranije bili aktivni:

  • Podsjetite se na to zašto ste ranije bili aktivni, koje su vaše motivacije bile i šta ste imali od toga.
  • Izaberite jednu aktivnost u kojoj uživate.
  • Ne počinjite sa vježbanjem istog intenziteta, frekvecije i trajanja kao što ste to ranije radili.
  • Ako niste bili aktivni nekoliko godina, počnite polako.
  • Koristi za zdravlje od fizičke aktivnosti prestaju u periodu od 100 dana nakon prestanka sa vježbanjem. Međutim, vaše iskustvo sa vježbanjem će vam pomoći da se brže vratite u formu nego nekom ko ranije nije bio aktivan.

Umirovljenici:

  • Kako starite, vrlo je važno ostati aktivan. Vježbanje će vam pomoći da ostanete pokretni i neovisni u poznijim godinama.
  • Budite akivni u kućanskim poslovima. Kuhanje, održavanje kuće, šetanje u toku razgovora telefonom, mogu vam pomoći da održite mobilnost.
  • Rad u vrtu ili košenje trave, guranje, savijanje, čučanje, nošenje, kopanje, rezanje i podizanje stvari zahtijeva upotrebu različitih mišićnih grupa te poboljšava ravnotežu i koordinaciju.
  • Izađite nakratko u šetnju. Počnite sa kratkim šetnjama od pet do deset minuta, a onda postepeno povećavajte do 30 minuta, povećavajući ritam od sporijeg ka žustrom šetanju.
  • Razmislite o uključivanju u aktivnosti zajednice na vašem području
  • Uključivanjem u grupe za očuvanje prirode je dobar način da učestvujete u unapređenju okoliša i istovremeno budete aktivni.

Djeca:

  • Djeca trebaju imati najmanje 60 minuta fizičke aktivnosti svaki dan.
  • Ohrabrite djecu da uzmu učešće u redovnim fizičkim aktivnostima. To mogu biti sportske aktivnosti u školi ili u zajednici, kao što su rolanje, trčanje, plivanje ili nogomet.
  • Potrudite se da fizička aktivnost postane sastavni dio rutine vašeg djeteta.
  • Djeca bi trebala da šetaju i voze bicikl na kraćim relacijama, a ne da ih stalno vozite u kolima.
  • Planirajte šetnju u parku.
  • Koristite stepenice umjesto liftova.
  • Dopustite djeci da vam pomognu u kućanskim poslovima.
  • Nastojte da budete dobar uzor: ako ste vi fizički aktivni, vrlo je vjerovatno da će dijete slijediti vaš primjer.

bhzdravlje

Izvor: nhs.uk

 

 


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton