BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Sedam tehnika opuštanja koje pomažu kod glavobolje

Stres čini glavobolje još gorim i može vas dovesti do toga da su vam glavobolje u prvom planu. Učenje o tome kako da se opustite, može vam pomoći da održavate glavobolje pod kontrolom.

Postoji mnogo različitih načina da se opustite i smanjiti stres. Slijedi sedam tehnika opuštanja, za koje su oni koji pate od glavobolja smatrali da su korisne. Pokušajte raditi po jednu svaki dan:

1.Priuštite si masažu
Nova istraživanja pokazuju da masaža može smanjiti učestalost glavobolja. Prema studiji, ljudi sa medicinskom poviješću migrene, koji su imali 45 minuta sedmično masažu, imaju manje glavobolje od onih koji nisu imali masaže.Smatra se da masaža djeluje na opuštanje glatkih mišića koji mogu biti okidači glavobolje, a takođe i na smanjenje osjećaja boli i stresa.

2. Dišite spokojno
Dubokim disanjem pokušajte spriječiti glavobolje. Zamislite tačku odmah ispod pupka. Dišite na tom mjestu, puneći vaš stomak zrakom. Neka vas ispuni zrak iz stomaka, a zatim ga pustite vani kao kad ispuhujete balon. Sa svakim dugim, sporim izdisajem, trebali biste se osjećati opušteno.

Usporavanje disanja pomoći će vam da se opustite. Učinite ovo pomoću dugih, sporih udisaja. Brojite polako do pet dok udišete, a zatim polako brojite do pet dok izdišete. Vaše tijelo će se prirodno opustiti, kako vaše disanje usporava.

3. Opustite svoj um
Tehnika zvana relaksacija mentalnom slikom ili vođena slika, je dokazani način za opuštanje i suočavanja sa stresom i boli. Dočarajte tihu, mirnu sliku u vašem umu, na primjer prizor tropske plaže ili plutajuće oblake na nebu i držite taj prizor u glavi, kao neku vrstu mentalnog bijega. Pokušajte to učiniti čim osjetite da se glavobolja pojačava, mogli biste shvatiti da je manje bolna i prolazi brže nego obično.

4. Slušajte muziku
Kombinujte vaše vježbe opuštanja uz omiljenu muziku u pozadini i opustićete se još više. Opredijelite se za muziku koja podiže vaše raspoloženje ili koja je umirujuća i smirujuća. Možete kupiti specijalno namijenjene kasete sa muzikom za opuštanje ili DVD-a koji obično sadrži muziku i upute za opuštanje.  

5. Opustite mišiće
Probajte ove jednostavne desetminutne vježbe da smanjite napetost mišića.  Dok ležite, udahnite nekoliko puta duboko, zatim polako izdahnita. Zamislite svoje tijelo u svojim mislima, i to počinjući od nožnih prstiju pa do vrha glave. Prepoznajte svako područje u kojem osjećate napetost.

Opustite sva ova područja, ispuštajući onoliko napetosti koliko god možete. Okrenite glavu mirnim, kružnim pokretom jednom ili dvaput i olabavite ramena naprijed i nazad nekoliko puta. Neka se svi vaši mišići potpuno opuste. Podsjetite se ugodnih misli na nekoliko sekundi. Za kraj, duboko udahnite i polako izdahnite.

6. Vježbajte jogu
Pohađanje tečaja joge u lokalnoj teretani ili prakticiranje joge kod kuće, moglo bi pomoći vašoj glavobolji. Joga kombinira istezanje, vježbe disanja i meditacije i pomoći će vam da se osjećate opuštenije. Ostale tehnike opuštanja kao što su taj-či i meditacija su dobre alternative za jogu.

7. Vježbajte redovno
Stručnjaci u oblasti glavobolje su otkrili dokaze da kod nekih ljudi, umjereno vježbanje može smanjiti broj i jačinu glavobolja i da redovno vježbanje može kod nekih osoba čak spriječiti nastanak glavobolje. To je vjerovatno zato što se vježbanjem otpuštaju endorfini, prirodne tvari koje pomažu da se osjećate bolje.

Izaberite vježbe u kojima ćete uživati ( trčanje, plivanje, plesanje, biciklizam,časovi aerobika i brzo hodanje su idealni) i pokušajte da vježbate najmanje 30 minuta tri puta sedmično.
bhzdravlje
Izvor: nhs.uk

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton