BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Šest najvećih zabluda o bolu u leđima

Bol u leđima veoma je česta pojava – i jedan od najčešćih razlog javljanja ljekaru, a može biti izrazito dugotrajan i narušavati kvalitet svakodnevnog života. Zato svaki čovjek treba da zna kako da izbjegne najčešće pogrešne savjete i zablude.

U našem narodu, više nego u nekim drugim evropskim nacijama, rasprostranjeni su raznorazni mitovi o zdravlju i zdravom životu uopšte.

Oni dijelom potiču iz “dobre tradicije”, ali dijelom i iz nekih pogrešnih, “nemedicinskih” pretpostavki, koje su zauzele čvrstu poziciju u našoj subkulturi. Izuzetak nije ni bol u leđima.

Na osnovu višedecenijskog kliničkog iskustva, stručnjaci su izdvojili šest najvećih zabluda o bolu u leđima. Ukoliko naučite da izbjegavate ove “zamke” i praktikujete neke osnovne savjete, znatno ćete smanjiti mogućnost nastanka nezgodnog bola u leđima.

Ako ne želim da me bole leđa, moram pravilno da sjedim
Istina:
Iskrivljenost pri sjedenju može izazvati opterećenost leđnih mišića, sa posljedičnim spazmom (grčenjem) i bolom, to nije sporno. Međutim, čak i ako sjedite sasvim pravilno, ali u dužem vremenskom periodu, imaćete manje-viši isti problem. Jednostavno, sjedenje znatno više opterećuje donji do kičme nego stajanje ili hodanje. Za nastanak bola u leđima, mnogo veći značaj ima dužina od načina sjedenja.
Savjet:
Ukoliko radite posao koji iziskuje dugotrajno sjedenje, povremeno ustanite i prošetajte.

Ako podižem težak teret, povrediću se i dobiću bol u leđima
Istina:
Nije bitna težina, već način na koji se teret diže. U savijenom (pognutom) položaju, donji dio kičme trpi najvće opterećenje, pogotovo ako se diže teži teret.
Savjet:
Teret uvijek podižite iz čučnja, dok vam leđa stoje pravo, sa stopalima potpuno oslonjenim na tlo i bez “uvrtanja” ili povijanja tijela.

Moram da ležim u krevetu sve dok me bole leđa
Istina:
Ležanje dolazi u obzir samo u periodu do 48 sati nakon početka bola. Nakon toga, mirovanje nema smisla, a može biti i kontraproduktivno, jer dovodi do depresije, povećava mogućnost zgrušavanja krvi u nogama, slabi mišićnu snagu i, zapravo, produžava period oporavka.
Savjet:
Ustanite iz kreveta i krećite se, oprezno, koliko god vam bol dozvoljava.

Leđa mogu da me bole samo zbog neke povrede
Istina:
Povreda se kao uzrok bola u leđima javlja samo u manjem broju slučajeva. Zapravo, razlozi za nastanak ovog bola mogu biti različiti: degeneracija diskusa, diskus hernija, infekcije…
Savjet:
Vodite zdrav život i redovno upražnjavajte neku fizičku aktivnost.

Ako sam mršav, neće me boljeti leđa
Istina:
Bolove u leđima, manje-više podjednako, imaju osobe svih konstitucija. Ima zapažanja da su osobe sa prekomjernom težinom nešto sklonije bolu u leđima, ali to je pre svega zato što su teže osobe obično u slabijoj fizičkoj kondiciji.
Savjet:
Redovno šetajte i upražnjavajte neku fizičku aktivnost.

Ako vježbam u teretani i bavim se sportom, boleće me leđa
Istina:
Redovno, umjereno i pravilno bavljenje fizičkim aktivnostima ne povećava mogućnost za nastanak bola u leđima. Naprotiv, uvježbanost i dobra fizička kondicija predstavljaju dobru prevenciju za nastanak bola u leđima.
Savjet:
Pri izboru aktivnosti ili vježbi u teretani, insistirajte na pravilnom, anatomskom položaju kičme. Teretana može biti problem samo ako dižete teret dok vam leđa stoje nepravilno. Ako nemate iskustva, obavezno konsultujte trenera ili osobolje u teretani.

bhzdravlje

Izvor: Zdravo živo


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton