BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Strah od gubitka posla

 

Opterećenost kreditima ne predstavlja problem samo za one ljude koji su ostali bez posla. Mnogi ljudi koji rade osjećaju nesigurnost na radnom mjestu što se u velikoj mjeri odražava na njihovo zdravlje.

Nemojte ostajati na poslu mnogo nakon radnog vremena, samo da biste pokazali svoju predanost poslu. Nesigurnost, uvjetovana strahom od gubitka posla utiče, ne samo na efekte rada pojedinca, nego i na cjelokupnu atmosferu na radnom mjestu.

Ako su vaše kolege ostale bez posla, a vi osjećate nesigurnost zbog svog posla, možda je vrijeme da počnete da se ponašate drugačije.

LJudi čak i kada su bolesni nastoje da dođu na posao da se ne bi osjetilo njihovo odsustvo. Dolaze ujutro rano na posao, te ostaju iza radnog vremena, obavljaju neke zadatke od kuće, šalju e-mail-ove kasno naveče, te rade čak i za vrijeme godišnjih odmora i u toku vikenda. To su sve načini putem kojih ljudi pokušavaju poslodavcu pokazati kako su oni 100% posvećeni poslu koji obavljaju.

Međutim, opasnost ovakvog tipa ponašanja leži u činjenici da ćete se prekovremenim radom iscrpiti.  To nije dobro za vaše zdravlje niti dobro utiče na produktivnost vašeg rada. Ako provodite više vremena na poslu, manje ćete vremena provoditi sa svojom porodicom što može dovesti do porodičnih problema.

S druge strane, porodični problemi mogu uticati na vaš posao te još više pogoršati situaciju.

Kada se ljudi osjećaju nesigurnim zbog posla, oni nastoje da se na neki način zaštite.

Usljed straha od gubitka posla, ljudi počinju svoje kolege doživljavati kao konkurenciju. Često će prisustvovati sastancima na kojima inače ne bi trebali prisustvovati, samo da bi bili zapaženi od strane višeg menadžmenta.

Kao rezultat ovakvog načina ponašanja, ljudi slabije funkcionišu u timskom radu. Umjesto da rade zajedno, oni su često okupirani vlastitim interesima.

Poboljšajte svoje zadovoljstvo na radnom mjestu

Postoji nekoliko načina koji vam mogu pomoći da prevaziđete strah od gubitka posla i nastavite da radite efektivno:

  • Nemojte ostajati na poslu duže nego što je potrebno, samo da biste pokazali svoju predanost poslu. Morate ostvariti dobar balans između posla i slobodnog vremena ako želite da budete opušteni. Morate se oduprijeti potrebi da budete radoholičar, u suprotnom ćete se previše iscrpiti.
  • Budite veoma angažirani u timskom radu sa kolegama i fokusirajte se na rezultat.
  • Nemojte odlaziti na sastanke na kojim vaše prisustvo nije potrebno.
  • Budite fokusirani. Efektivnije je kada se radi kraće i intenzivnije a onda napravi pauza.
  • Ako se osjećate nesigurnim zbog posla, razgovarajte sa svojim šefom ili kolegom od povjerenja. Recite im kako se osjećate.
  • Ako ste menadžer, motivirajte ljude nagrađujući ih, nemojte se samo fokusirati na pronalaženje grešaka.
  • Redovno vježbajte. Vježbanjem nećete riješiti svoje probleme, ukoliko se osjećate nesigurnim zbog posla, ali ćete poboljšati svoje raspoloženje i možda biti u mogućnosti da posmatrate problem iz drugog ugla.
  • Koristite pauzu na poslu i nastojte da provodite vrijeme sa kolegama.

Takođe se pobrinite da provodite dovoljno vremena sa svojom porodicom i prijateljima. Važno je održavati prijateljske veze, jer vam to može pomoći da se nosite sa stresnim situacijama kao što je nesigurnost na poslu.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton