BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Tehnike za uspavljivanje djece

 

Većina problema sa spavanjem zahtjevaju odlučne i konstantne korake kako bi se riješili, ali umorni roditelji često trebaju vodič i podršku kako bi u tome uspjeli.

Problem sa spavanjem nikad ne nestaje sam. Trebate ga riješiti što prije, jer što problem kraće traje, brže će biti riješen.

Ovdje možete pronaći isprobane i testirane tehnike koje vam mogu pomoći da riješite probleme sa spavanjem vašeg djeteta.

Odvikavanje od noćnog hranjenja

Bebe i novorođenčad koje roditelji hrane pred spavanje često se bude tokom noći i obično neće zaspati dok ne dobiju mlijeka. Ovo ne znači da su gladni, već je u pitanju navika.

Ključ je u tome da razbijete tu povezanost hranjenja i spavanja, tako što ćete ili smanjiti frekvenciju noćnog hranjenja ili smanjiti količinu mlijeka koju dajete djetetu nakon što se probudi. Ne morate da radite oba koraka.

Postepeno, vaša beba će se rjeđe buditi zbog mlijeka, da bi nakon nekog vremena to potpuno prestala. Noćno hranjenje se ne smije uskratiti bebama mlađim od 6 mjeseci.

Najbolji period za eliminisanje noćnog hranjenja je kada dijete već konzumira čvrstu hranu tokom dana.

Kontrolisano plakanje

Ova tehnika navikava bebe i novorođenčad da zaspu samostalno. Stručnjaci naglašavaju da ostavljanje djeteta samog u sobi kada plače neće ostaviti psihološke traume na njih.

Tehnika kontrolisanog plakanja ustvari podrazumijeva kontrolisanje djeteta u intervalima, postepeno povećavajući razmake između posjeta dok dijete ne zaspi.

Stavite dijete u krevetac i izađite iz sobe. Vratite se nakon pet minuta ali nemojte prilaziti krevetcu, jer to može privući pažnju djeteta. Poenta je da se i vi i dijete osjećate sigurnim.

Povećavajte interval između posjeta sa pet postepeno do petnaest minuta. Nastavite da provjeravate bebu svakih petnaest minuta dok se dijete ne umiri i ne zaspi. Ovu tehniku primjenjujte čim dijete stavite da spava i koristite je ukoliko se beba probudi tokom noći.

Ova metoda, preporučuju stručnjaci, može se koristiti kada postoje blagi poremećaji u spavanju djeteta, kao što su bolest ili odmori. Za većinu roditelja ovo je emocionalno naporna tehnika, jer je jako teško slušati svoje dijete kako plače.

Pogodna je za djecu koja su se navikla na dojenje ili ljuljanje neposredno prije spavanja, ali se ne preporučuje djeci koja imaju problema sa spavanjem koji su u vezi sa anksioznošću i nervozom. Takođe se ne preporučuje za bebe mlađe od 6 mjeseci.

Postepeno povlačenje

Ova tehnika podrazumijeva postepeno distanciranje od djeteta, dok dijete ne osjeti sigurnost da spava samo.

Na primjer, ukoliko sjedite pored djeteta na krevetu dok ne zaspi, prvi korak koji trebate učiniti je da počnete da sjedite pored kreveta na stolici.

Ostanite na stolici tri sledeće večeri, a nakon toga pomjerite stolicu malo dalje. Postepeno pomjerajte stolicu sve dalje dok ne budete van dječije sobe.

Budite sigurni da je dijete čvrsto zaspalo prije nego što napustite sobu, inače bi mogli da ga probudite.

Ova tehnika je pogodna za djecu koja su se navikla na dojenje ili ljuljanje neposredno prije spavanja, u slučajevima kada su uobičajene šeme spavanja narušene, kao kod bolesti ili odmora, kao i kod djece sa strahovima, anksioznošću ili stresom.

Eliminacija

Roditelji ponekad nesvjesno nagrade dječije buđenje tokom noći. Ova nagrada u očima djeteta može da bude poljubac za laku noć, čitanje priče, sjedenje uz dijete dok ne zaspi ili nešto slično.

Kad identifikujete svoju nesvjesnu nagradu, uskratite je djetetu. Objasnite mu (ukoliko je dovoljno staro da razumije) novo pravilo po kojem više nema nagrade. Svaki put kad se ponašanje dijeteta ponovi, i kad ponovo bude insistiralo na ovoj vrsti nagrade, na odlučan, ali miran način mu dajte do znanja da ne očekuje nagradu.

Ne podliježite protestima ili plakanju. Ovo je često lakše reći nego učiniti, ali ostanite istrajni. Ukoliko posustanete rizikujete da povratite ranije ponašanje djeteta i ponovo dovedete do istih problema pri spavanju.

Ova tehnika veoma brzo daje rezultate, naročito ukoliko je problem u spavanju nastao usljed bolesti ili nekog puta. Nekim roditeljima je teško otkriti ono što je u očima djeteta nagrada jer ona može biti nešto, vama na prvi pogled, neprimjetno.
Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton