BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Top 10 savjeta za srce

 

Zdrav životni stil učiniće da i vaše srce bude zdravo. Ovdje možete pronaći top deset savjeta koji će vam pomoći da unaprijedite svoj životni stil.

Redovno se krećite
Trudite se da pet dana tokom sedmice najmanje 30 minuta dnevno budete aktivni. Ovaj period možete podijeliti na serije od najmanje deset minuta. Potrudite se da ovaj savjet uklopite u svoju svakodnevnu rutinu, pa tako možete ići pješke ili biciklom na posao.

Ostavite pušenje
Pušenje je jedan od glavnih uzroka koronarne bolesti srca. Godinu dana nakon što ostavite pušenje rizik od infarkta biće vam upola manji nego kod pušača. 

Kontrolišite tjelesnu težinu
Prevelika tjelesna težina povećava rizik od srčanog oboljenja. Pridržavajte se uravnotežene ishrane, koja uključuje jako malo masti, što veće količine voća i povrća, te što više fizičke aktivnosti. 

Smanjite unos soli
Kako bi održali zdrav krvni pritisak, trudite se da ne koristite so tokom obroka i da smanjite soljenje hrane tokom kuhanja. Na manje soli u vašoj hrani ćete se navići za vrlo kratko vrijeme. Takođe, pazite i na nivo soli u prerađenoj hrani. Provjeravajte etikete, imajući u vidu da se smatra da hrana ima visok nivo soli ukoliko 1.5g soli (0.6g sodiuma) na 100g namirnice. 

Jedite pet porcija voća i povrća dnevno
Potrudite se da svaki dan pojedete pet porcija voća ili povrća dnevno. Osim svježeg voća i povrća, možete da ih jedete sušene ili kao dodatke sosovima i drugim jelima. 

Jedite ribu bogatu uljima
Ribu bogatu uljima trebali bi da jedete najmanje dva puta sedmično. Ribe kao što su skuša, sardine, svježa tuna i losos su odlični izvori omega-3 masti, koje pospješuju zaštitu od srčanih oboljenja. 

Riješite se stresa šetnjom
Ukoliko se osjećate da ste pod pritiskom, opustite se šetnjom. Ovo će vam pomoći da posložite stvari koje vas pritišću, razmislite o njima i smanjite napetost.  

Smanjite unos zasićene masti
Male promjene u vašoj ishrani mogu imati pozitivne uticaje na vaše zdravlje. Trudite se da više konzumirate polu-obrano ili obrano mlijeko, meso bez masnih dijelova, kuhanu ili grilovanu hranu, a manje prženu…..

Manje konzumirajte alkohol
Alkohol može jako da utiče na vašu težinu. Ukoliko, na primjer, dodate tri ili četiri „čašice“ pića vašoj uobičajenoj dnevnoj ishrani, tokom četiri sedmice udebljaćete se 2 kilograma. 

Kontrolišite etikete na namirnicama
Uvijek provjeravajte oznake na ambalaži hrane koju kupujete, kako bi znali tačno šta taj proizvod sadrži u sebi. Razumijevanje i kontrola ovih oznaka pomoće vam da birate zdravije namirnice.
Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton