BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Vježbe za bol u leđima

Nekad se preporučivalo da ukoliko imate bolove u leđima mirujete, ali su posljednja istraživanja pokazala da neaktivnost može samo da pogorša stanje.

Najbolji način da se izborite sa bolom u leđima jeste da ostanete aktivni i nastavite redovno da vježbate. Kada osjećate bol vrlo je vjerovatno da osjetite potrebu da ostanete u krevetu i da se ne krećete puno, ali ovo može da produži bol koji osjećate.

Ostati aktivan znači da nastavite sa svojim svakodnevnim aktivnostima, a one mogu da uključuju šetanje do prodavnice umjesto da idete autom, izlazak iz autobusa jednu stanicu prije i šetanje ostatak puta, izvođenje psa u šetnju.

Ukoliko osjetite umjeren bol, koristite lijekove za bolove koji se mogu dobiti bez recepta, ali se prije toga posavjetujte sa svojim doktorom o načinu njihove upotrebe.

Program vježbi

Kao dodatak aktivnoj svakodnevnici, pokušajte i da vježbate. Važno je da izaberete vježbe koje vam se sviđaju, jer su veće šanse da ćete ih redovno i raditi. Treba imati u vidu da nema brzog lijeka za bol u leđima i da na izlječenju treba raditi.

Preporučuje se da vaš izbor aktivnosti uključuje elemente izdržljivosti, snage i fleksibilnosti. Primjeri uključuju šetanje, trčanje, vožnju bicikla, plesanje, plivanje i slično.

Takođe razmislite i o različitim oblicima vježbanja koje možete uključiti u sedmični plana vježbanja. Oni mogu uključivati jogu, vježbanje u teretani i bavljenje nekim sportom.

Ovi programi za vježbanje najefikasniji su ako se izvode redovno i duži vremenski period. Trudite se da radite najmanje pet polusatnih serija vježbanja sedmično. Vremenom možete produžavati trajanje ovih serija.

Pokazalo se da najveći efekt imaju individualni programi vježbi koji su osmišljeni isključivo za vas, pa je korisno da se za pomoć obratite fizioterapeutu ili profesionalnom treneru.

Terapija

Ukoliko je bol konstantna preporučuje se kombinacija vježbanja i terapije, koju možete dobiti kod kiropraktičara, osteopate i fizioterapeuta.

Terapije se izvode u vidu masaže, mobilizacije ili manipulacije. Posebno je korisna ukoliko su vam leđa ukočena i imate problema sa fleksibilnošću.

Terapeuti su kvalifikovani i da vas savjetuju o vrstama vježbi koje su najpogodnije za bolove koje vi osjećate.

Poboljšanja bi se trebala osjetiti već nakon nekoliko sedmica. Ukoliko bol ne prestane nakon nekoliko sedmica terapije, obratite se doktoru kako bi vas posavjetovao o alternativama za vaše bolove.

Uvijek postoji način da se pomogne kada su u pitanju bolovi u leđima, ali to zahtjeva i dosta rada i predanosti sa vaše strane.
bhzdravlje
Izvor: nhs.uk

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton