BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Zdravim životom do zdravih zuba

 

Vođenje zdravog života, uz redovnu higijenu zuba, ključni je faktor za lijep osmjeh. Pranje zuba dva puta dnevno, svakodnevno čišćenje koncem za zube, redovne kontrole kod zubara ključni su faktori za očuvanje zdravlja zuba.

Pravilna ishrana

Hrana koju konzumirate može spriječiti (ili ubrzati) propadanje zuba. Zdrava ishrana, podrazumijeva hranu iz svih grupa namirnica uključujući voće i povrće, hranu bogatu skrobom (riža, pasta, hljeb i krompir), hranu bogatu proteinima (riba, meso, jaja) i mliječne proizvode.

Šećer

Ograničavanje unosa šećera u organizam je veom važan faktor u sprječavanju propadanja zuba. Hranu i pića koja imaju visok nivo šećera konzumirajte samo za vrijeme obroka, i trudite se da ne jedete slatke grickalice između obroka.

Većina šećera koji unesemo u organizam nalazi se u prerađenoj i gotovoj hrani ili pićima. Ovi proizvodi uključuju:

  • slatkiši, čokolade, keksovi
  • peciva
  • puding
  • šećer koji dodajete hrani i piću
  • marmelade, med
  • sladoled
  • sušeno voće, voće u sirupu
  • slatki sosovi i prelivi
  • slatki napitci
  • voćni sok

Čaša voćnog soka doprinosi uravnoteženoj ishrani jer se broji kao jedna od pet preporučenih porcija vića i ovrća dnevno, ali unosi i šećer u organizam. Hrana i piće koja sadrži šećer čini manje štete vašim zubima ukoliko se konzumiraju kao dio obroka, nego kad se konzumiraju sami.

Pušenje

Pušenje onemogućava da imate prirodno sjajne i zdrave zube. Ono čini zube žutima, stvara ružan zadah, povećeva rizik od bolesti desni, disajnih problema i raka pluća.

Ukoliko pušite 20 i više cigareta dnevno, rizik od raka usta povećava vam se za čak šest puta. Prestajanje pušenja je, dakle, veoma važno ukoliko želite da izgledate i osjećate se bolje.

Alkohol

Pretjerano konzumiranje alkohola povezuje se sa povećanim rizikom za dobijanje raka usta. Alkohol izaziva i erodiranje zubne gleđi na zubima, što vodi do bržeg propadanja zuba. Ukoliko se ovo desi, moguće je da ćete se morati obratiti zubaru za popravku zuba.

Bjelji osmjeh

Ukoliko želite da vam zubi budu što bjelji, izbjegavajte konzumiranje supstanci koje ih mogu zamrljati. Vino, dim cigareta, čaj, kafa, sve ove supstance mogu uticati na boju zuba. Konzumiranje ovih supstanci svedite na minimum ili ih potpuno izbacite, kako bi zadržali prirodnu bjelinu svojih zuba.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton