BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Biciklizam – rekreacija

Ukoliko tražite aktivnosti za vježbanje, ovdje možete da otkrijete kako vam redovna vožnja bicikla može pomoći da skinete višak kilograma, smanjite nivo stresa i poboljšate svoje zdravlje.

Biciklizam je vrlo popularan način vježbanja. Mala djeca, penzioneri, invalidi i ljudi sa posebnim potrebama mogu uživati u biciklizmu ako imaju odgovarajuću opremu

Vožnja bicikla je jedan od najlakših načina da vježbanje postane dio vaše svakodnevnice a istovremeno će vam poslužiti kao sredstvo prevoza. Na taj način ćete uštedjeti novac, steći dobru fizičku kondiciju i dati svoj doprinos čistoći okoliša.

Biciklizam spada u kategoriju vježbanja niskog intenziteta, jer manje opterećuje vaše zglobove od trčanja ili drugih aktivnosti kao što je npr. aerobik. Ipak, vožnja će vam pomoći da oblikujete svoje tijelo.

Na primjer, neko ko ima 80 kg će sagorjeti više od 650 kalorija za jedan sat vožnje bicikla, čime će se povećati tonus mišića nogu i stražnjice.

Za očuvanje zdravlja vašeg kardiovaskularnog sistema, mnogo je bolje voziti bicikl dva puta sedmično umjerenijim tempom, nego se preforsirati dugom vožnjom za vikend. Uskoro ćete osjećati koristi od ovakvog načina vježbanja.

Savjeti za sigurnost

  • Pogledajte iza sebe prije skretanja, obilaženja ili stajanja.
  • Prije skretanja, ispružite ruku u pravcu u kojem želite skrenuti.
  • Poštujte saobraćajne znakove i svjetlosnu signalizaciju.
  • Po trotoaru vozite samo ako postoji znak kojim je to dozvoljeno.
  • Na krivudavim putevima i putevima na kojima ima dosta gužve, nemojte voziti suviše blizu drugih ljudi.
  • Kada obilazite parkirana auta, budite oprezni jer se može desiti da se iznenada otvore vrata od auta. Najbolje je da ostavite dovoljno prostora da sigurno možete proći.
  • Nemojte koristiti slušalice dok ste na biciklu.
  • Nemojte koristiti mobitel dok vozite bicikl.

Lista za povjeru

Nošenje zaštitne kacige će značajno smanjiti rizik od ozbiljnih povreda glave u slučaju nesreće. Vrlo je važno da je kaciga odgovarajuće veličine.

Prije nego što krenete na vožnju biciklom, provjerite imate li odgovarajuću opremu i je li vaš bicikl u dobrom stanju.

Provjerite jesu li gume napumpane. Napravite jedan probni krug prije nego što se uključite u promet. Provjerite je li sjedalo podešeno u skladu sa vašom visinom. Ako je sjedalo prenisko, bit će vam teže okretati pedale i brže ćete se umoriti.

Ukoliko sjedeći na biciklu možete ispružiti noge i stopalima dodirnuti tlo, onda je sjedalo na odgovarajućoj visini. U tom slučaju ćete vrlo lako okretati pedale. Ako su vaše noge potuno ispružene kada se pedala nalazi na najnižoj poziciji, onda je vaše sjedalo postavljeno previsoko.

Ako vozite bicikl u večernjim satima, veoma je važno da vas mogu vidjeti ostali učesnici u saobraćaju. Nosite odjeću u intenzivnijim bojama i pobrinite se da su vam ispravna prednja i zadnja svjetla. Koristite svjetla kada vozite u lošim vremenskim prilikama i u drugim slučajevima kada može biti smanjena vidljivost.

bhzdravlje

Izvor: nhs.uk


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza