BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Značajni vitamini

 

Vitamini i minerali su hranljivi sastojci koji su neophodni našem tijelu kako bi pravilno funkcionisalo. Ovdje možete saznati kako doći do neophodne količine ovih veoma važnih materija.

Pet porcija dnevno

Voće i povrće su odličan izvor vitamina i minerala. Zbog toga je veoma važno da jedemo najmanje pet porcija voća i povrća dnevno.

Konzumiranje pet porcija voća ili povrća dnevno uopšte nije toliko komplikovano i teško iako mnogi misle tako. Jedna jabuka, banana, kruška ili neko drugo voće slične veličine predstavlja jednu porciju. Kriška ananasa ili lubenice, takođe predstavlja jednu porciju. Tri supene kašike kuhanog povrća takođe predstavljaju jednu porciju.

Jedna banana ujutro, uz doručak idealan je način za prvu porciju. biskvit koji bi pojeli za užinu zamijenite narandžom ili mandarinom, i dodajte salatu uz ručak. Pojedite porciju povrća uz večeru, i malo sušenog voća uveče i dostigli ste pet porcija za dan.

Uz voće i povrće, vitamini i minerali mogu se naći i u drugim tipovima hrane, od sira i jaja, do ribe i određenih vrsta mesa.

Pravilno uravnotežena i raznovrsna ishrana najbolji je garant da ćete u organizam unositi neophodne količine vitamina i minerala.

Trudnoća i vitaminski dodaci

Većina nas potrebne vitamine može dobiti kroz zdravi ishranu, ali trudnicama se preporučuje da uzimaju vitaminske dodatke:

  • 400 mikrograma folne kiseline dnevno, od dana kada prestanete koristiti kontracepciju do 12. sedmice u trudnoći
  • 10 mikrograma vitamina D svaki dan

Folna kiselina pospješuje proizvodnju crvenih krvnih zrnaca. Takođe doprinosi sprječavanju pojave defekata kod beba poznatih kao defekti neuralne cijevi.

Ukoliko ste u prošlosti imali trudnoću koja je bila pogođena defektom neuralne cijevi, trebali bi uzimati veću dozu folne kiseline. O detaljima porazgovarajte sa svojim doktorom. Vitamin D pomaže održavanju zdravlja kostiju.

Ostali dodaci

Iako je zdrava i uravnotežena ishrana dovoljna da obezbijedite neophodnu količinu vitamina i minerala, osim trudnicama, odeđenim grupama ljudi takođe se preporučuju vitaminski dodaci:

  • starije osobe trebale bi dnevno uzimati 10 mikrograma vitamina D. Vitamin D je jako bitan za zdravlje kostiju, a stariji ljudi su u većoj opasnosti da budu u nedostatku ovog vitamina
  • ljudi koji rijetko izlaze, ili koji često imaju većinu tijela prekrivenu takođe bi trebali da uzimaju 10 mikrograma vitamina D dnevno. Sunce je glavni izvor vitamina D za naš organizam pa su ove osobe u većoj opasnosti da ostanu u nedostatku ovog vitamina

U svakom slučaju, treba imati u vidu da tablete i vitaminski dodaci nisu zamjena za pravilnu ishranu. Organizam bolje upija vitamine i minerale ukoliko se nalaze u krvi, nego kada su u obliku tableta ili nekih drugih preparata.

Velik broj vitaminskih dodataka danas je dostupan na svakom koraku. Mnogi od njih sadrže prilično velike količine vitamina, ali bitno je da znate da velika količina vitamina nije uvijek zdravo rješenje.

Uzimanje prevelikih doza vitamina koje tijelo “skladišti” može biti štetno, što je naročito izraženo kada su u pitanju na primjer vitamin A ili željezo.

 

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza