BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kako da se odmorite za 10 dana

Većina ljudi odmor doživljava kao neku vrstu bjega iz radne svakodnevice, ali samo neki zaista uspjevaju da to i učine.

Savremeni radni ritam je više nego intenzivan. Gužva na poslu postala je normalna pojava, sve se češće radi prekovremeno i vikendima. Rokovi su sve kraći, a sve se više budi svjest uslužnosti prema klijentu ili kupcu i vrijeme odgovora na njegov upit skraćuje.

Zato se u današnjim vremenima radi više nego ikad prije, čime pojam godišnjeg odmora postaje sve važniji. Zbog ubrzanog poslovanja nerjetko se događa da umjesto dvije ili tri nedelje odmora možemo uzeti samo nedelju ili desetak dana.

Možemo li se uopšte odmoriti za tako kratko vrijeme??????

Godišnji odmor većini je ljudi zaista važan, ali zanimljivo je kako nema puno naučnih istraživanja koja se bave temom odmora.

Ona koja postoje ukazuju na činjenicu da većina ljudi doživljava godišnji odmor kao neku vrstu bjega iz radne svakodnevice, ali samo neki uspjevaju u toj promjeni. Nije se lako isključiti, prestati razmišljati o poslovnim brigama i opustiti se.

Rezultati ispitivanja pokazuju kako se samo 20 odsto ljudi odmara, a da pritom ne misli na radne obaveze.

Važno je naglasiti kako su ljudi koji najviše uživaju u godišnjem odmoru upravo oni koji najviše uživaju u poslu. Očigledno se radi o kapacitetu da osoba s radošću pristupa nekoj aktivnosti i na nju se fokusira. Osim toga, ako uživamo u poslu, znači da posao ne doživljavamo negativno, nego kao sastavni dio života u kojem se ostvarujemo.

Međutim, postavlja se pitanje šta učiniti kada dobijemo premalo godišnjeg odmora. Šta učiniti u toj situaciji?

Budući da su ljudi međusobno različiti, nema univerzalnog recepta. Područja na kojima možemo djelovati kako bismo se što bolje opustili u kratkom roku su različita.

Sva lica odmora

Kako što bolje iskoristiti vreme koje nam je na raspolaganju?

• Fizički aspekt odmora

Fizička aktivnost pomaže opuštanju. Istraživanja su pokazala da su dve stvari koje sigurno podižu raspoloženje fizička aktivnost i druženje s drugim ljudima. Zato, ako želimo da se što prije rešimo razmišljanja o poslovnim problemima i ubrzamo proces opuštanja, dovoljno je izaći iz kuće, prošetati, sjesti na bicikl, zaplivati ili odabrati neku tjelesnu aktivnost koja nam odgovara.

Fizičko opuštanje podstiče mentalno opuštanje. Teška su vremena, ali sebi možemo na godišnjem priuštiti masažu. Opuštanje mišića dovodi do smanjenja tenzije u cijelom organizmu. Ako nam je masaža ipak preskupa, dovoljno je kadu napuniti toplom vodom i provesti pola sata u tišini.

• Mentalni aspekt odmora

Zaokupite misli korisnim ili opuštajućim štivom. Imate li samo deset dana godišnjeg, važno je što manje misliti na posao. To nije lako, stoga je potrebno svjesno preusmjeravati misli. Jedan od najboljih načina je uzeti dobru knjigu ili neko drugo lagano štivo. Ako je moguće, dobro je izbegavati tekstove s negativnim prizvukom ili bilo šta povezano s poslom.

Odredite prioritete. Kad imamo na raspolaganju deset dana, moramo biti svjesni kako ne možemo u taj period ugurati velik broj aktivnosti i sve ono što nismo stigli tokom godine. Ako nam je plan za godišnji preambiciozan, postoji opasnost da samo jurimo s jedne aktivnosti na drugu i pritom se fizički iscrpimo. Treba znati stati na loptu, odrediti prioritete, ne isplanirati svaki dan kruto u detalje, tako da otvorimo vrata za iznenadno dobro.

• Emotivni aspekt odmora

Budite neko vrijeme sami. Iako je deset dana godišnjeg malo za razne aktivnosti, povremeno se treba okrenuti sebi. Biti malo sam je ljekovito. Samoća nam pomaže da saberemo misli, da odredimo prioritete ili, u krajnjem slučaju, da ne radimo ništa i obnovimo energiju.

 


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton