BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Smršavite zauvijek

 

Ako ste nedavno smršavili naglo, postoji opasnost da ćete se ponovo vratiti na staru kilažu. Kada jednom smršavite, lako možete postati uljuljkani lažnim osjećajem sigurnosti. Otkrijte kako da zadržite svoju idealnu kilažu.

Nakon mršavljenja možete pomisliti da kada jednom ostvarite željenu težinu, možete bez posljedica ponovo jesti ono što želite i kada želite. Međutim, to nije tako lako. Ako želite da održite vašu težinu, morate usvojiti dugoročnu promjenu navika.

Pokušajte razumjeti vašu ishranu

Mijenjanje navika u ishrani u cilju ostvarenja dugoročnog gubitka težine, podrazumijeva promjenu u  ponašanju u dugom vremenskom periodu. LJudi koji imaju haotičan pristup ishrani, teže skidaju kilograme i imaju problema da zadrže željenu kilažu. Veoma je važno da regulišete obrasce ishrane. To se naravno ne može ostvariti nekim brzinskim rješenjem.

Da biste promijenili svoj stav prema hrani koji ste izgradili u toku života, te realizirali ideju o mršavljenju, morate da potisnete glad. Istraživanja su pokazala da razlog zbog kojeg gojazni ljudi jedu češće nema veze sa biološkom glađu. Vrlo često taj razlog leži u raspoloženju i navikama, što znači da ljudi češće jedu jer su pod stresom, jer im je dosadno ili žele da se počaste.

Ako se osoba koja je na dijeti ne uspije suočiti sa ovim problemom, ubrzo nakon što prestane s dijetom, kilogrami će se vratiti.

Izbjegavajte naglo mršavljenje

Neki ljudi teže gube kilograme od drugih. Uticaj genetike, usvojene prehrambene navike te navike vježbanja igraju veliku ulogu. Međutim, u svakom slučaju, ključno je izbjegavati brze dijete koje mnogo obećavaju ali ih se teško dugoročno pridržavati.

LJudi koji imaju problema sa prekomjernom težinom često se suočavaju sa opasnošću koja leži u stavu “sve ili ništa”. To znači da ukoliko jedu “lošu” hranu ili nekoliko puta propuste odlazak u teretanu, ovi ljudi počinju da ubjeđuju sami sebe da neće uspjeti i mogu odustati od mršavljenja. Promjena ovakvog stava je ključ za uspjeh.

Ako slijedite rigidan program mršavljenja, rizik od zauzimanja stava “sve ili ništa” se povećava. Zbog toga brze dijete obično ne uspijevaju.

Nakon što odstupi od pravila dijete, osoba ima osjećaj da neće uspjeti te prekida sa dijetom. Ustvari, razlog za neusphjeh leži upravo u brzoj dijeti.

Istraživanja su pokazala kako ljudi mogu smršaviti koristeći različite pristupe, te da postoje zajednički faktori koji mogu dovesti do dugoročnog mršavljenja.

Uvijek se zapitajte: hoće li vam odabrani pristup pomoći da prepoznate i promijenite ponašanje koje vas je u prošlosti sprječavalo da smršavite?

Nekoliko faktora je ključno za uspješno dugoročno mršavljenje:

  • Morate željeti promjenu: trebate vjerovati da su promjene koje radite u vašem životu vrijedne truda.
  • Budite realni i postavite ciljeve koji se mogu ostvariti.
  • Cijenite ono što ste postigli, radije nego da čeznete za vašom kilažom iz snova.
  • Isplanirajte redovne obroke i užinu, počevši od doručka.
  • Budite fleksibilni: isplanirajte uživanje u omiljenoj hrani bez osjećaja krivice.
  • Prepoznajte opasnost od stava “sve ili ništa” – ako ste prekinuli dijetu, nemojte odustajati, već se vratite natrag.
  • Naučite se suočavati sa emocionalnim problemima bez traženja utjehe u hrani.
  • Provjeravajte svoju težinu najmanje jednom sedmično, ali ne više od jednom dnevno.
  • Ako vaša težina raste, poduzmite nešto prije nego što se poveća za više od 2kg.

Reproduced with permission from NHS Choices (www.nhs.uk) © Crown Copyright 2010


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza