BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Što ste stariji, teže mršavite. Evo zašto je to tako…

Ukoliko ne spavate dovoljno vaš imuni sistem slabi, metabolizam se usporava, a kilogrami se gomilaju

Svi smo osjetili onaj neugodni trenutak kada je vaga pokazala ne tako prijatne brojke. Nije nikakva tajna da sa 35 ili 55 godina teže održavamo formu, za neke od nas to djeluje kao bitka kojoj se ne nazire kraj.

Kako je sve počelo? Možda još u studentskim danima kada se živjeli na pici, pivu i koka-koli. Ili kada ste u 30-im više bili posvećini karijeri nego svom zdravlju. Dajemo vam prave razloge zbog čega je u ovim godinama deset puta teže skinuti, nego dobiti kilograme.

 

NE SPAVATE DOVOLJNO
San je temelj zdravog života. Tačka. Ukoliko ne spavate dovoljno vaš imuni sistem slabi, metabolizam se usporava, a kilogrami se gomilaju. Sada kada vam radno vrijeme počinje od osam ili pola osam, a uz porodične obaveze, vrtić i školu onih čuvenih osam sati sna vam djeluju kao bajka koju nikada nećete dosegnuti. I kako onda punite svoj rezervoar? Obično nezdravim namirnicama, šećerom i trans-mastima. Radite do kasno, legnete još kasnije, a ujutru opet ista priča. Umor izazvan nedostatkom sna zapravo umanjuje vašu želju za zdravim stilom života, pa su stoga manje šanse da ćete večerati salatu sa kupusom i svježom cveklom. Kako eksperti kažu, više sna vam neće pomoći da izgubiti kilograme, ali manjak će učiniti da ih dobijete. Zapravo, jedna studija je pokazala da nedostatak sna čini da vaš mozak upravo žudi za visokokaloričnom hranom.

 

VAŠ METABOLIZAM JEDNOSTAVNO VIŠE NIJE ISTI
I to jednostavno morate da prihvatite. Dok ste bili mlađi mogli ste da pojedete i nekoliko krofnica i čokoladica, a da se to nigde „ne zalijepi”. Sada je posve drugačija situacija. Prema riječima čuvenog Dr Oza vaš metabolizam svake dekade nakon 40. godine uspori pet puta.Tada više ne možete da trošite kalorije kao nekad. Ipak, mnogi stručnjaci tvrde da riješenje postoji, a to je da sa dnevnog jelovnika skinete 100 kalorija. Iako se ne čini mnogo, na godišnjem nivou to je potencijalnih deset kilograma manje (ili više). Za početak izbjegavajte mesne prerađevine, majonez, teške prelive za salate (radije ih pravite sami), zrele sireve i jaku, začinjenu hranu.

 

NE ZAMIŠLJATE, ZAISTA, DA LI STE VIŠE GLADNI
I za ovo zahvalite svojim hormonima. Poslije 40. nivo estrogena opada što izaziva promjene u štitnoj žlezi, ali i u šećeru u krvi. Dolazi do gubitka mišićne mase, što zapravo znači da slabije sagorijevanje masti. Iako ne možete promijeniti nivo hormona, možete ubalžiti ove efekte, i to tako što ćete nezdravu hranu zameniti namiricama bogate vlaknima, kao što su integrane žitarice i mahunarke.

 

GUBITE MIŠIĆNU MASU
Vjerovatno ste već čuli da su mišići teži od sala, a oni sagorijevaju tri puta više kalorija.Ovo je povezano sa nivoom testosterona koji sa godinama opada. Kako ćete se boriti protiv ovog problema? Treningom! Svakim kilogram mišića ubrzaće vaš metabolizam i pomoći vam da sagorite više kalorija u toku dana. Nema izgovora, već trkom do teretane!

Izvor: Žena


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton