BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


BRIGE VAS UBIJAJU SVAKI DAN: Evo kako da zaustavite pretjerano razmišljanje!

Dokazano je da pretjerano razmišljanje može da škoditi ljudskoj performansi i da dovede do tjeskobe i depresije, posebno kod žena jer one češće razmišljaju o stresu i razočaranjima.

anksioznost-strah-tuga-neverica-boli-glava-foto-thinkstock-1422869061-613176

Svako od nas se trudi da ostane pozitivan u svojim razmišljanjima, ali ponekad skliznemo u negativne obrasce koji u našim životima mogu da ostave pustoš. Možda razmišljamo o svojim greškama ili stresu kroz koji trenutno prolazimo, možda previše analiziramo pojedine situacije, nalazimo niz loših događanja u životu i više ne vidimo ona dobra. Uplitanjem u takav način razmišljanja mi počinjemo da osjećamo tjeskobu i teško pronalazimo način da se izvučemo iz takvog obrasca slaganja misli.

Ako se često nalazite u tom začaranom krugu, vi ste ono što bi psiholozi nazvali preživač misli ili osoba koja pretjerano razmišlja. Dokazano je da preterano razmišljanje može da škoditi ljudskoj performansi i da dovede do tjeskobe i depresije, posebno kod žena jer one češće razmišljaju o stresu i razočaranjima.

Pretjerano razmišljanje se odnosi na nekoliko različitih stvari. S jedne strane je to uplitanje u mrežu razmišljanja o jedno te istoj stvari kada ju je iznova analizirate, žalite zbog svojih postupaka ili razmišljate o budućnosti nečega.

S druge se strane to može da se odnosi na pretjerano razmišljanje pri odlučivanju gdje se ponovo javlja analiziranje eventualnog problema sve do tačke kada više niste sposobni da donesete odluku.

zena zabrinuta

Ukratko, pretjerano razmišljanje jeste ono kada više ne možete da razmišljate o ničem drugom što počinje uticati na vaš život na negativan način. Ne smatrajte se zato lošom osobom jer takve su osobe obično dragi, inteligentni ljudi koji brinu o drugim osobama u njihovim životima.

Međutim, nažalost, tom prevelikom brigom često od sebe otjeraju upravo one osobe o kojima najviše brinu zato što često postaju opsesivne, uznemirene, depresivne i negativne i njihovo društvo postaje na neki način zamorno.

Kako se izvući iz takvog obrasca razmišljanja i prevelike brige?

Prvi je korak prihvatanje činjenice da jeste takva osoba i da postoji problem jer, ako odlučite da zaustavite glavu u pijesak i negirate stvarno stanje, situacija će se samo pogoršati. Ukoliko niste sigurni jeste li takvi, pitajte članove porodice i prijatelje što oni misle o tome. Poslije ovog prvog i najvažnijeg koraka slijedi možda onaj najteži: oprostite sebi.

Mozak je u stvari taj koji vas uvodi u takav obrazac jer je to njegova prirodna tendencija. Kad se osoba nađe pod stresom ili biva oneraspoložena nekim događajem, mozak pokreće cijeli niz asocijacija i pokreće loše raspoloženje, a što je više negativnih događaja postojalo u prošlosti, veća je šansa da će on osobu uvući u takvo razmišljanje.

Pošto obratite pažnju na takvu vrstu razmišljanja, udahnite duboko. To je najbolji i najbrži način trenutnog opuštanja. Vjerojatno ste to i nesvjesno učinili mnogo puta kad ste se našli suočeni s problemom: glasan uzdah.

Disanje opušta, vraća osobu u sadašnjost i hrani mozak potrebnim vazduhom. Mnoge osobe koje pretjerano razmišljaju često vole da pričaju o svojim brigama i sve kažu do najsitnijih detalja. Time se možete lako upustiti u beskrajnu petlju koja će vas vratiti na sam početaka ovog problema. Stoga, pričajte manje i smanjite stvaranje kortizola, hormona stresa, u tijelu čiju visinu ćete povećati nepotrebnim raspravljanjem i pričom.

Korisnije je, ukoliko imate potrebu, “to izbaciti iz sebe” da svoju zabrinutost napišete na papir. Time ćete rasteretiti um, a pošto pročitate napisano možda i shvatite banalnost nekih vaših briga.

Poslije svega ovoga, krenite da radite. Zaposlite tijelo i um na bilo koji drugi način. Brza šetnja, igra s djecom, bavljenje sportom, plivanje, trčanje, joga, slaganje ormara ili fioka – nađite aktivnost koja će vas smiriti. Um zaposlite igranjem karata, šahom, učenjem novog jezika, hobija, izrađivanja nakita, slikanja, bilo čime što je za njega novo i nepoznato.

Istovremeno, izbjegavajte pretjerano gledanje vijesti jer su one često ispunjene negativnostima koje će vas okupirati i ponovo natjerati u brige dok istovremeno “gubite vrijeme” na nešto na što uglavnom ne možete uticati umjesto da napravite nešto korisno i novo u svom životu. Naš um je sunđer i upija sve s čime se susretne.

I, na kraju, praktikujte koncentraciju. Osobe koje pretjerano razmišljaju često, u stvari, ne uspijevaju da žive u sadašnjem trenutku.

“Ako ste depresivni, vi živite u prošlosti, ako ste tjeskobni, vi živite u budućnosti, a ako ste mirni, vi živite u sadašnjosti”, rekao je Lao Tzu.

Postoje razne tehnike pomoću kojih to možete da ostvarite. Možda nemamo kontrolu nad nekim događanjima u našim životima, ali misli su svakako nešto što možemo da kontrolišemo. Misli nisu nametnute, njih biramo sami, a svaka misao utiče na nas i kreira našu stvarnost. Misli imaju svoju moć i predstavljaju oruđe kojim svoj život možete beskrajno zagorčati ili ga učiniti kvalitetnim i opuštenim dok uživate u svakom trenutku.

Ako vam trebaju dodatni savjeti o rješavanju vaših briga, preporučujemo vam da posjetite psihoterapeutkinju Tihić Almu.


Označeno , ,

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton