BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Ove zablude o hrani mogu ugroziti vaše zdravlje i vitku liniju

U moru savjeta o zdravoj i pravilnoj ishrani, veoma je teško prepoznati one koji su provjereni i tačni

devojka-shutterstock-1429001126-639985

Ovaj tekst je preuzet sa sajta Stvar ukusa.

Rijetko ko može izbjeći greške koje mogu ugroziti naše zdravlje, a tiču se ishrane. Pa čak iako smatramo da su naše navike u skladu sa pravim i tačnim preporukama, moguće je da griješimo.

Evo nekoliko najčešćih predrasuda o ishrani koje mogu ugroziti naše zdravlje.
Jedan način ishrane pogoduje svima

Sirova hrana, veganska i paleo dijeta spadaju u popularnije načine ishrane u posljednje vreme. Međutim, takav način ishrane ne prija svima. Potrebno je da prije otpočinjanja dijete kosultujete lekara ili nutricionistu kako biste dobili stručan savjet koji način ishrane vama najviše odgovara.

Masti goje
Ako izbjegavate masti kako biste izgubili suvišne kilograme, nemojte se iznenaditi ako rezultati budu nezadovoljavajući. Naime, svaka vrsta hrane koju izbacujemo iz ishrane mora biti adekvatno zamijenjena. Činjenica je da su našem organizmu masti potrebne, kao i zdravi ugljeni hidrati i proteini. Takođe, u mnogim slučajevima obogaćivanje ishrane “dobrim” mastima može doprinijeti gubitku kilograma.

Dobro sakriveni šećeri
Većina smatra da se šećeri nalaze samo u slatkim namirnicama. Kečap, gotov sos za špagete, lepine za sendviče, mliječni proizvodi sa niskim sadržajem masti imaju isto ili više šećera od parčeta torte.

Sve kalorije su iste
Brojite svaku kaloriju koju unesete u organizam, a opet ne možete da izgubite kilograme? To je zbog toga što nisu sve kalorije iste. Ako naučite kako da kontrolišete unos različite hrane i različitih kalorija možete popraviti zdravlje, umanjiti napade gladi i popraviti raspoloženje.

Strogo poštovanje pravila ishrane
Kao što ne postoji savršen način ishrane koji odgovara svima, tako ni u svakom životnom dobu ne možemo da praktikujemo isti način ishrane. Kako rastemo, mijenjaju se naše potrebe, pa tako treba prilagoditi i način ishrane.

“Zdrava”  hrana i hrana bez glutena
Samo zato što je neka hrana označena kao organska, bez glutena, niskokalorična ili sirova, ne mora da znači da je zdrava. Neke od ovih namirnica sadrže dosta šećera. Zato je veoma važno da pri kupovini namirnica pročitate i deklaracije.

Izbjegavanje omiljene hrane
Što više sebi govorite da ne smijete da jedete određenu hranu, velika je vjerovatnoća da ćete samo na nju misliti. Zdrava ishrana ne podrazumijeva odricanje od omiljenih jela, već da se u omiljenoj hrani uživa umjereno i na zdraviji način. Izaberite poslastice pažljivo, čitajte deklaracije i izbjegavajte namirnice koje sadrže visok procenat šećera.


Označeno ,

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton