BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Koliko žumanaca smijemo pojesti u jednom obroku?

Postoje dva tipa holesterola: egzogeni, koji nastaje probavom hrane, i endogeni, koji proizvodi jetra.

jaja-zumance

Veće žumance jajeta zaista sadrži 180-250 mg holesterola, a dnevni preporučeni unos za zdravu osobu je 300 mg. Činjenica je da je holesterol ključan za stvaranje steroidnih hormona kao što su muški i ženski polni hormoni i hormona kortizola, za sintezu vitamina D…

Zato drastično smanjenje unosa namirnica bogatih ovim sastojkom može narušiti zdravlje.

Jaje je bogato i arahidonskom masnom kiselinom koja ima i protivupalna svojstva. Nutricionisti i većina ljekara i dalje smatraju da žumance treba izbegavati jer su rizični faktor za bolesti srca i krvnih sudova. Međutim, te stavove treba preispitati kroz više aspekata i nipošto ne “ocrniti” jaja kao nezdrave namirnice.

– Mišljenja sam da žumance i jaja uopšte ne treba izbjegavati jer su oni izvor i drugih nutrijenata kao što je kolin, važan za zdravlje mozga, kod razvoja djeteta u trudnoći itd. ili pak žuti pigment antioksidans lutein – tvrdi Nenad Bratković, magistar nutricionizma iz Nutri-consulta.

Idealan odnos u obroku su četiri bjelanca i jedno žumance sa zdravim ugljenohidratnim namirnicama kao što je povrće.

Na taj način osiguravamo i antioksidativnu vrijednost obroka. Žumance ima svoje mjesto u prehrani. Od masti ne treba da bježimo jer su neizostavne za zdravlje čovjeka. Najgore vrste masti su transmasne kiseline iz (delimično) očvrsnutih biljnih ulja i margarina i njih treba u potpunosti ukloniti iz ishrane.


Označeno , ,

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton