BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Radite ovih 12 stvari, znači da ste mentalno oboljeli

Neke loše navike koje svakodnevno praktikujemo, a da toga nismo ni svjesni, mogu ozbiljno da ugroze naše mentalno zdravlje.

17449_depresija_shutterstock_71027956

Depresija se najčešće pojavljuje uslijed nekih teških životnih situacija – iskušenja, problema, gubitaka ili događaja na koje jednostavno ne možemo da utičemo. Međutim, postoje stvari na koje i u takvoj situaciji beznađa i tuge možemo da povedemo računa i na taj način sačuvamo svoje mentalno zdravlje.

U pitanju su navike kojima nesvjesno sabotiramo dobro raspoloženje, a kojih bi trebalo odmah da se odreknete. Evo o kojim navika je riječ.

Pogrbljeni ste

Osobe koje hodaju “snuždeno” osjećaju se mnogo lošije i manje su sigurne u sebe od onih koji se drže uspravno i hodaju s podignutom glavom.

Sve fotografišete

Ako mislite da ćete se gledanjem fotografija lakše sjećati svega što ste vidjeli, grešite. Bolje ćete zapamtiti ono čemu ste zaista posvetili nekoliko minuta svoje pažnje.

Dopuštate da vas iskorištavaju

Maltretiranje i začikavanje se ne događa samo u školi, već cijelog života. Više od 70 odsto osoba iskusilo je maltretiranje na poslu samo zato što nisu znale da kažu “ne”. Zato, potražite stručnu pomoć i prestanite da se svima klimate glavom.

Ne vježbate

Odsustvo fizičke aktivnosti sokazano loše utiče na psihu. Ako vježbate samo tri puta nedjeljno imate 19 odsto manje šanse da zapadnete u depresiju.

Odugovlačite

Sjetite se koliko ste samo obaveza koje su mogle biti završene danas, ostavili za sutra. Zbog toga se sigurno ne osjećate bolje nego lošije.

U nezdravoj ste vezi

Stalno se svađate, ni oko se se ne slažete, vaš partner misli samo na sebe i nije vam podrška. Naravno da se zbog toga osjećate loše i da ste stalno nervozni. Vrijeme je da prekinete tu vezu.

Život shvatate preozbiljno

Kad ste se zadnji put dobro nasmijali? Ako se ne sjećate, to je znak da ste u problemu i da treba da se opustite. Stručnjaci kažu da je smijeh najbolji lijek za anksioznost i depresiju.

Loše spavate ili ne spavate

Ako često imate problema sa spavanjem trebalo bi da što prije potražite stručnu pomoć. Ukoliko ne spavate samo zato što ne stižete, onda je krajnje vrijeme da promijenite svoje navike.

Nemate vremena za sebe

Između djece, partnera, posla, kućnih poslova, vi jednostavno ne uspjevate da pronađete vrijeme za sebe. Ako nemate bar dva sata nedjeljno koje ćete potrošiti samo na ono što zaista želite da radite, sigurno ćete postati depresivni.

Jako malo razgovarate s ljudima

Ako prijateljstva održavate preko društvenim mreža i SMS-poruka, a veoma malo razgovarate s ljudima licem u lice, velika je vjerovatnoća da ćete zapasti u depresiju.

Ne možete bez mobilnog telefona

Kada ste posljednji put jedan cijeli dan proveli bez pametnog telefona, tableta ili laptopa? Ne sjećate se? Onda ste pod gadnim stresom i trebalo bi da posetite psihologa.

Obavljate više radnji u isto vrijeme

Ako mislite da je super to što ste multitasking mašina, varate se. Stručnjaci kažu da je to pogubno za vašu psihu jer se zapravo ničemu ne posvećujete dovoljno, piše vecernji.hr.

 


Označeno , , ,

Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza