BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Hrana koja ublažava hipertenziju

Zdrava-hrana1

Hipertenziju mogu da ublaže i kivi, bijeli grah, jogurt, sjemenke suncokreta, krompir, svježa riba i, naravno, manji unos soli i industrijskih prerađevina. Arterijska hipertenzija je najmasovnija nezarazna bolest u svijetu od koje boluje skoro milijarda ljudi. Problem sa povišenim pritiskom ima 26 odsto odraslog stanovništva u svijetu.

Krvni pritisak povećavaju prekomjerna upotreba soli i tečnosti, gojaznost, pretjerani unos alkohola i kafe, pušenje, fizička neaktivnost, stres.

Kako na mnoge uzročnike ne može da se utiče, stručnjaci savjetuju da pokušamo da korigujemo makar one koji zavise od nas. Posebnu pažnju trebalo bi obratiti na izbor namirnica, jer postoje one koje prirodno snižavaju visoke vrednosti krvnog pritiska.

1. Banane

Ovo voće sadrži dosta kalijuma, koji u liječenju hipertenzije ima veoma značajnu ulogu. Zato se savjetuje da se preventivno svakog dana pojede po jedna banana. Najbolji rezultati se postižu ako se ova namirnica ne kombinuje sa drugom hranom i da se jede u prepodnevnim časovima.

2. Voda

U mnogim slučajevima problem sa pritiskom nastaje zbog nedovoljnog unosa tečnosti tokom dana. Ako ne možete da kontrolišete uzimanje vode, ujutru napunite flašu od dva litra i do kraja dana je popijte. Ograničite uzimanje zaslađenih tečnosti, najbolji su voda i biljni čajevi. Stručnjaci savjetuju u slučajevima iznenadnog skoka pritiska da se popije odjednom, u velikim gutljajima, veća čaša vode. To često može brzo, čim nastanu tegobe, da reši problem visokog pritiska.

3. Manje začina

Osobama koje imaju hipertenziju savetuje se dijetetski način ishrane. Osim preporuke da uzimaju lakše svarljive namirnice, moraju da ograniče upotrebu soli i drugih začina. To znači da moraju da izbegavaju i namirnice koje u sebi već sadrže velike količine soli, recimo, mesne prerađevine, grickalice i slično.

4. Bijeli grah

Poznato je da ova namirnica sadrži dosta mineralnih supstanci, a naročito su značajni kalijum i magnezijum. Preporuka je da se pasulj skuha u vodi, začini po ukusu i jede tako pripremljen uz dodatak samo nekoliko kapi maslinovog ulja

5. Bijeli luk

Da bijeli luk spušta pritisak znali su i naši preci. On može da pomogne u slučajevima kada vrednosti krvnog pritiska nisu još znatnije povišene. Ipak, imajte na umu da uz pomoć ove namirnice pritisak može naglo da padne i ispod normalnih vrijednosti. Ako vam ne prija intenzivan miris, uzmite manji čen i progutajte ga bez žvakanja, kao tabletu.

6. Jogurt

Krvni pritisak može da skoči i zbog nekih skrivenih problema, recimo, i zbog nedostatka kalcijuma i vitamina D. Zato je veoma važno da uzimate redovno namirnice koje sadrže ove supstance. Nivo vitamina D će se znatno poboljšati nakon šetnje po suncu. Za unos kalcijuma se preporučuju mliječni proizvodi, posebno kiselo mlijeko i jogurt. Dnevno bi trebalo uzeti oko 200 ml ovih proizvoda.

7. Kivi

Kivi sadrži sva tri neophodna minerala – magnezijum, kalijum i kalcijum. U plodu ove biljke ih nema mnogo, ali je značajno to što se nalaze u idealnoj kombinaciji, koja pomaže u rješavanju problema visokog krvnog pritiska. Jedite tokom dvje nedelje svako jutro, natašte, po jedan kivi, i pratićete promenu koja će se desiti zahvaljujući pozitivnom delovanju ove voćke.

8. Sjemenke suncokreta

Možete da ih uzimate jedino ako nisu pržene i ako su neslane. Samo u tom obliku mogu da dodaju organizmu neophodan magnezijum. Grickajte ih kao užinu ili ih dodajte u sezonske salate, sigurno će poboljšati njihov ukus.

9. Svježa riba

Preporučuje se iz mnogobrojnih razloga. Prvenstveno jer ćete uvrštavanjem ove namirnice automatski početi zdravije da se hranite, što se savetuje svim osobama koje imaju problem sa hipertenzijom. Takođe, sadržaj hranljivih materija koje ribe sadrže doprinjeće boljem zdravlju organizma. Da bi korist od njih bila maksimalna, koristite isključivo svježu, nezamrzavanu ribu. Odličan izbor je, recimo, losos koji sadrži dosta omega tri masnih kiselina.

10. Krompir

Kada birate prilog glavnom jelu, najbolji izbor je krompir, jer sadrži značajnu koncentraciju kalijuma i magnezijuma. Najvažnije je da se priprema na zdrav način. Može da se jede kuhan ili pečen u ljusci, jer se na taj način čuva najviše dragocjenih materija.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton