BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Da li biste vježbale u štiklama da zategnete guzu?

stikle

U Americi je vežbanje u štiklama sve popularnije. Žene rade čučnjeve i trbušnjake u cipelama s potpeticom, a ovaj trend postaje popularan i u Velikoj Britaniji. A postoji i posebna serija vežbi za zatezanje zadnjice i butina, kojima se, ako ih radite u cipelama sa štiklom, brže dolazi do rezultata.

S posla pravo na vježbanje?!

Čak i kada izađu u štiklama, žene se suočavaju sa bolom u stopalu i člancima, a sada je sve više od njih koje vježbaju u cipelama sa štiklom. Iako se uglavnom navode negativne posledice života na cipelama s potpeticom, fanovi fitnesa tvrde da su one tajna za izvajano telo. Ali postoji jedna caka – da biste imali koristi od njih, morate vježbate u cipelama sa veoma visokom štiklom. Ovaj trend promovišu i poznate ličnosti. Viktorija Bekam je nedavno na Tviter postavila fotografiju sebe dok vježba na traci za trčanje u cipelama sa potpeticom visokom 12 centimetara. Lični trener Niki Manaše (29) razvila je vežbanje u cipelama s štiklom za koje tvrdi da zateže noge, zadnjicu, butine i mišiće abdomena. Niki je počela da se bavi ovim prije godinu i po. „Probajte da radite iskorake i čučnjeve u cipelama s visokom štiklom. Mišići će vam biti zategnutiji nego ikad. Meni je sasvim logično da su rezultati brži, pošto su članci blago podignuti, pa su mišići nogu i zadnjice već zategnuti. Štikle treba da budu duge bar 8 centimatara, a dobra stvar je to što na ovaj način radite i na najmanjim mišićima“ – kaže Niki.

Rezultati su, prema njenim rečima, zapanjujući. Posle samo godinu dana redovnog vežbanja, njene klijentkinje su imale vidno uže kukove i čvršće zadnjice – a nijedna od njih se nije slomila na štiklama. Sa druge strane, doktori godinama ističu negativne strane nošenja cipela na štiklu, upozoravajući da one skraćuju Ahilovu tetivu i zglobu i ostvaruju pritisak na kičmu, jer oni koji ih nose moraju da izbace kukove naprijed kako bi održali ravnotežu.

Ipak, fizioterapeut Tim Alardis, upozorava na negatiovne strane ovog trenda.

– Vježbanje u cipelama na štiklu je smiješno i graniči se s ludošću. Tako povećavate napetost u nogama, a najveće opterećenje pada na palac, što može da dovede do čukljeva. Možete oštetiti i zglobove, a i koljena, kukovi i leđa trpe nezdrav pritisak. Zbog toga može doći do jakog bola u leđima, povrede i zapaljenja. Jasno mi je da to može dobro da utiče na formiranje mišića, ali postoji mnogo sigurnijih načina da dobijete mišiće i zategnete se, a da nemate negativne posljedice – kaže on.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton