BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kako brže zaspati

spavanje

Kako bi bili dobrog zdravlja te vodili kvalitetan život trebate imati dobar i čvrst san. Loš san se nikada ne smije zanemariti. Kako bi izbjegli neželjene posljedice, te kako bi si osigurali čvrst i zdrav san, u nastavku vam donosimo nekoliko savjeta.

Svaku večer prije sna, morate svoje tijelo pripremiti za san. Tijelo za san pripremite tako da legnete u krevet, pa stisnite nožne prste jedan uz drugi i brojite do sedam. Nakon što ste nabrojali do sedam, opustite nožne prste. Svaki mišić na tijelu stisnite na isti način, počevši od nožnog prsta pa sve do vrata.

Svaki puta prije spavanja dobro prozračite sobu i pustite da u nju uđe svježina. Bilo bi dobro kada bi vam u spavaćoj sobi bili nekoliko stupnjeva hladnije, nego u ostalim prostorijama u stanu. Ukoliko tijekom noći imate problema sa toplinskim udarima ili jakim znojenjem, onda svakako morate koristiti posteljinu koja sprječava znojenje i nositi lagane pamučne pidžame.

Svakodnevne aktivnosti od kojih vam se sastoji dan uveliko utiču na vašu kvalitetu sna, a kako biste mogli voditi tačnu evidenciju, te pravilno djelovati, najbolje je da pišete dnevnih i bilježite sve aktivnosti koje ste taj dan obavili i radili. Pomoću dnevnika ćete moći saznati koje aktivnosti vam smetaju, te vam remete kvalitetan san. U dnevnik obavezno zapisujte podatke tipa koliko često i koliko količinski vježbate, kada legnete u krevet i kada se budite, koliko kofeina na dan unesete u organizam, što jedete i koliko dugo spavate.

Kako vam glava ne bi bila zaokupljena problemima koji vam mogu remetiti san, pokušajte o njima razmišljati ili razgovarati dva sata prije spavanja. U krevet se lezite bez razmišljanja, prazne glave. Prije sna najbolje je da zamislite neku umirujuću scenu, koja će vas opustiti i odvesti u mirne snove. Ako ćete ovo prakticirati svaku večer prije spavanja, nakon nekog vremea mozak će se toliko naviknuti da ćete svakim danom sve brže i čvršće zaspati.

Ukoliko vaš san ometaju iritantni zvukovi iz okoline, pokušajte ih ukloniti, ili ih barem prigušiti koliko god možete. Najbolje bi bilo da si potiho pustite laganu i umirujuću muziku, koja će vam omogućiti miran san.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton