BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Motivacija za vježbanje

vježba-motivacija

Ponekad se čini kao da je netko stavio ploču na gramofon i kako je ona jednostavno zapela baš na jednoj riječi. Čini vam se kako posvuda čujete: “Vježbaj, vježbaj, vježbaj…” Znate li što je to? Tijelo vam sugerira kako je vrijeme da se pokrenete.

Koliko god nam se ponekad ne da, to nije isprika. Samo se svaki puta sjetite onog dobrog osjećaja nakon što ste se dobro ispucale nekom fizičkom aktivnošću.

Svakako potrebna nam je neka motivacija. Naravno da bi najbolja bila osjećaj sreće kada krećete na trening, no uglavnom to nije tako. Većina žena bi mnogo radije popila kafu, pročitala časopis ili popričala sa prijateljicom nego se išla znojiti na satu aerobika ili na spravama, svaka čast iznimkama.

Možda sve mi kojima je potrebno ponešto nagovaranja kako bi učinile ovu iznimno dobru stvar za sebe zapravo ne shvaćamo sve dobrobiti. Svi mi živimo za danas i ponekad je teško percipirati dugoročne učinke naših akcija. Ah kada bi se barem odmah prvim treningom sve suvišne masnoće jednostavno istopile. Dakako nismo ih udomile preko noći pa ih ne možemo tako ni deložirati.

No skidanje naslaga koje otežavaju funkcioniranje našeg tijela samo je jedna od beneficija fizičke aktivnosti. Zanimljivo je da ne samo što topite već nataloženu masnoću nego sprječavate taloženje nove jer mišići koje ste izgradili traže puno više energije no što je zahtjevao masni jastučić i time metabolizam uskače u veću brzinu.

Također, vježbanje je prirodna “droga”. Fizička aktivnost potiče lučenje određenih supstanci koje prirodo reguliraju raspoloženje, a nazivaju se endorfini. Oni su zapravo prirodni sedativ zbog kojeg se osjećamo smireno i sretno.

Opterećenja mišića ga gradi, on doista funkcionira po načelu što te ne ubije ojača te. No mi sada govorimo o jačanju onog najvažnijeg mišića koji napaja sve ostale. Da, pogodile ste, radi se o srcu. Oni koji vježbaju pa čak i bilo to samo 2 ili tri puta sedmično umjerenim intenzitetom smanjili su rizik od srčanih bolesti za 50 %.

Jako bitan podatak je da će jedna od tri žene u zreloj dobi bolovati od osteoporoze. Nemojte dopustiti sebi da budete baš ta jedna. Vježbanje uz mišiće gradi i koštanu masu i sprečava njenu deterioraciju u kasnijim godinama. Ne želite li se dakle pretvoriti u krhku staricu već se više vidite u ulozi žene zmaja, sasvim aktivnu i sa 70 i 80, tada je vrijeme da vas noge odnesu pravcem neke teretane, nasipa za trčanje ili timskog sporta.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton