BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Prati li vas stalni osjećaj umora?

umor

Normalno je osjećati umor na kraju dana ili nakon psihičkog ili fizičkog napora. Odmor, opuštanje i san obično su sve što je potrebno za oporavak. Ali, trajan umor ili onaj koji se čini neprimjerenim utrošenoj energiji može upućivati na neku bolest ili potrebu za promjenom načina življenja.

Toliko je ljudi koji stalno osjećaju umor da je pritužba “stalno umoran” ušla u medicinski rječnik, doduše samo kao opis, a ne kao dijagnoza. Umor koji je posljedica nesanice, ili koji ne prestaje nakon odmora i sna može biti posljedica mnogih uzroka.

Najčešće su pretjerani rad i anksioznost. Drugi fizički i/ili psihički uzroci stalnog umora mogu biti anemija, sindrom kroničnog umora, stres, depresija, prehrambeni poremećaj, infekcija, nizak krvni tlak, gojaznost, neuhranjenost, nedovoljno aktivna štitnjača i neki lijekovi. Često pojavu uzrokuje nekoliko čimbenika istodobno.

Hranite se zdravo, uglavnom svježom hranom i dovoljno spavajte (većini je ljudi potrebno najmanje sedam sati na noć). Redovito se krećite i naučite prevladati stres.

Da biste dobili hranjive tvari potrebne za fizičku i psihičku energiju, jedite namirnice bogate vitaminom B (meso, riba, mlijeko, cjelovite žitarice), C (svježe povrće i voće) i E (plava riba, jezgričasto voće, sjemenje, biljna ulja), te željezom (meso, riba, žumanca, zeleno lisnato povrće), magnezijem (jezgričasto voće, cjelovite žitarice, mahunarke, lisnato zeleno povrće) i kalijem (povrće i voće).

Tjelesna aktivnost obično nam daje energiju jer uništava nezdrave tjelesne promjene koji su rezultat neaktivnosti ili fizičkog ili psihičkog stresa. S vremenom tjelovježba ubrzava tjelesne procese i tako vam daje više energije. Ako ne vježbate, lakše ćete se udebljati, a zamorno je nositi dodatne kilograme. Ali vježbajte samo u granicama svojih mogućnosti.

Nađite vremena za opuštanje. Vaše tijelo i mozak ne mogu dugo izdržati bez odmora. Ako ste stalno u pokretu i imate prenatrpan raspored, može vam se dogoditi budete li radili samo malo više nego obično, da iznenada doživite iscrpljenost.

U svakom slučaj, povećajte svoju energiju tako da se nakon naporne fizičke aktivnosti dovoljno odmorite i naspavate.


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton