BHZdravlje

Nema reklama za prikazivanje


Kako očuvati ljepotu i zdravlje??

jabb

Želite li nadmudriti stvarnu hronološku dob i očuvati ljepotu i zdravlje, tada na svakodnevni jelovnik uvrstite sljedeće namirnice:

Voće – narandža, mandarina, limun i ostali citrusi, borovnice, kivi, kruška, jagoda, jabuka, šipak.

Povrće – paprika, špinat, paradajz, šparoga, kiselo zelje, krompir, peršun i luk.

Navedene namirnice obiluju vitaminom C koji je snažan saveznik u očuvanju mladolikog izgleda. Ovaj nutrijent između ostalog potiče izgradnju kolagena koji pridonosi čvrstoći, zategnutosti i elastičnosti kože, a dokazano mu je i preventivno djelovanje u nastanku sive mrene.

Pšenične klice, lješnjaci, bademi, orasi, američki orasi, sjemenke suncokreta, hladno prešana biljna ulja poput maslinovog, kukuruznog, sojinog i ulja konoplje te povrće poput špinata i kelja, šparoge, brokule i paradajza izvrstan su izvor vitamina E.

Mlijeko i mliječni proizvodi, soja, sojino mlijeko, kelj, brokula, zobena kaša, bijeli grah, narandža, kikiriki, sjemenke susama, sjemenke suncokreta, orasi i bademi su prava riznica kalcija, minerala koji se ubraja u skupinu najvažnijih i najzastupljenijih minerala u organizmu. Ovaj mineral je zaslužan za zdravlje krvožilnog sistema, zubi i kostiju.

Lubenica, brokula, karfiol, šparoge, paradajz i avokado obiluju aminokiselinom glutation koji je prirodan antioksidans i snažan borac protiv starenja.

Selen se ubraja u skupinu snažnih antioksidansa koji ima značajnu ulogu u usporavanju procesa starenja. Učestvuje u jačanju imunološkog sistema i neutralizaciji slobodnih radikala. Dobri izvori selena su: cjelovite žitarice, paradajz, prokelj, sjemenke kukuruza i brazilski orah

Za protok hranjivih materija kroz organizam, za poticanje oporavka i zacjeljivanje kožnih oštećenja te za zdravlje očiju, kože, kose i noktiju zaslužan je cink.  Ovaj mineral prisutan je u pšeničnim klicama, soji, brokuli, grašku, grahu, lješnjacima, bademima, kikirikiju, jogurtu, bundevinim i susamovim sjemenkama te sjemenkama crnog kima.

Voće poput marelice, kruške, mango, grožđe, kupine, borovnice i citrusi te povrće: mrkva, krompir, paprika, paradajz, tikvice, špinat, kelj, blitva, matovilac obiluju beta karotenom, jednim od najpoznatijih i najsnažnijih antioksidanata.

Sljedeće namirnice su bogate folnom kiselinom koja između ostalog ima važnu ulogu u očuvanju mladosti moždanih, odnosno mentalnih i emotivnih funkcija: zeleno lisnato povrće poput špinata i zelene salate, peršun, cvekla, paradajz, agrumi i proizvodi od cjelovitih žitarica.

Uz uravnoteženu i zdravu ishranu dodatna pomoć za održavanje forme i mladenačkog izgleda mogu biti i razni prirodni dodaci prehrani koji u svom sastavu sadrže važne vitamine, minerale i druge esencijalne materije neophodne za očuvanje zdravlja te mladolikog izgleda cijelog tijela.

www.hranisezdravo.ba


Podijeli s prijateljima

Vezani sadržaji

BH Zdravlje na facebooku


Komentariši


Vremenska prognoza

Funded by Norwegian Ministry of Foreign Affairs | Implemented by and | In cooperation with Ministry of Health of Tuzla Canton